ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ: Έργο με αξία

Η περιφερειακή παράταξη "Κοινό των Ηπειρωτών" ερωτά αν υπάρχει από την περιφερειακή αρχή Ηπείρου σχέδιο αναβάθμισης της οδού Ηγουμενίτσα-Τελωνείου Μαυροματίου με ουσιαστικές παρεμβάσεις που θα εξασφαλίσουν ταχεία και ασφαλή διέλευση ανθρώπων και οχημάτων.

Επίσης ερωτά σε ποιες ενέργειες - διαπραγματεύσεις με την κεντρική κυβέρνηση έχει προβεί ή πρόκειται να προβεί η περιφερειακή αρχή, προκειμένου να διεκδικήσει την υλοποίηση του νέου οδικού άξονα Ηγουμενίτσας – Μαυροματίου και της περιφερειακής οδού της Ηγουμενίτσας; Υφίσταται σήμερα τρόπος και χρονοδιάγραμμα χρηματοδότησης του έργου και προοπτική υλοποίησής του στο εγγύς μέλλον;

 Ειδικότερα αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ερώτηση: "Η οδική σύνδεση Ηγουμενίτσας - Μαυροματίου και η σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό μέσω της σχεδιαζόμενης Περιφερειακής Οδού της Ηγουμενίτσας είναι έργο αδιαμφισβήτητης αξίας και στρατηγικής σημασίας που επηρεάζει καταλυτικά την εμπορική και τουριστική κίνηση στην ΠΕ Θεσπρωτίας αλλά και την Ήπειρο γενικότερα. 

Το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο είναι απολύτως ελλιπές για την κάλυψη των αναγκών της περιοχής (οδός μικρού πλάτους, με πολλές στροφές που διέρχεται εντός οικισμών αυξάνοντας ραγδαία την επικινδυνότητα, με πολλά ζητήματα στην κατάσταση του ασφαλτοτάπητα που επιδεινώνεται από την κίνηση των οχημάτων βαρέος τύπου και την αυξημένη κίνηση των ΙΧ κατά τις τουριστικές περιόδους) ενώ οι πρόσφατες πλημμύρες στην έξοδο της Νέας Σελεύκειας ανέδειξαν και την ελλιπή αντιπλημμυρική προστασία του. Πρόκειται για ζητήματα που δεν επιλύονται με κατά τόπους επισκευές μερικών χιλιάδων ευρώ αλλά απαιτούν γενναίες παρεμβάσεις. Με την προοπτική της κατασκευής του νέου οδικού άξονα Μαυρομάτι -  Ηγουμενίτσα και της σύνδεσής του με την Εγνατία μέσω της νέας Περιφερειακής οδού της Ηγουμενίτσας, ο διεθνούς σημασίας δρόμος δεν έχει αναβαθμιστεί.

Η μελέτη του νέου οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα - Μαυρομάτι (τρί-ιχνος με ταχύτητα κυκλοφορίας 80km/hr) φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί και σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αναζητείται η πηγή χρηματοδότησης του, χωρίς ωστόσο να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από την κυβέρνηση για το θέμα και τελικά για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Λαμβάνοντας υπόψη τις καθυστερήσεις από τις απαραίτητες διαδικασίες, αλλά και την απουσία σχεδίου χρηματοδότησης, η υλοποίηση του έργου δείχνει να μετατίθεται στο μακρινό μέλλον, χωρίς σοβαρή προοπτική για την επόμενη δεκαετία. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο εν λόγω νέος άξονας είναι ενδεχομένως ο μοναδικός που δεν έχει υλοποιηθεί ή δεν έχει σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης από τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, μετά και την οριστικοποίηση του χρονοδιαγράμματος για τη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Κακκαβιά, για την οποία η Περιφέρεια Ηπείρου πίεσε για την υλοποίησή της".