Η κατασκήνωση Σαγιάδας, με την μακρά της ιστορία και το πέρασμα χιλιάδων παιδιών από αυτή, μετά από κλείσιμο πέντε ετών, λειτουργεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά φέτος. Ήδη άνοιξε τις πόρτες της την Τρίτη 27 Ιουνίου και τα παιδάκια απολαμβάνουν ξέγνοιαστες στιγμές. Οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες από αυτές που καλύπτονται οικονομικά από το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο οι εργαζόμενοι ανταποκρίνονται με ιδιαίτερο ζήλο. Επίσης εκπαιδευτικοί προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους, ενώ σημαντική μπορεί να χαρακτηριστεί και είναι η αφιλοκερδής ανταπόκριση από ομάδες, συλλόγους, φορείς κλπ της ευρύτερης περιοχής. Η λειτουργία των Μαθητικών Κατασκηνώσεων του Υπουργείου Παιδείας αρχίζει το τελευταίο 10/ήμερο του Ιουνίου. Το υπουργείο παιδείας με το θεσμό των παιδικών εξοχών (μαθητικών κατασκηνώσεων) επιδιώκει να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά, κυρίως των απομακρυσμένων περιοχών, αλλά και των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, να ζήσουν για ένα χρονικό διάστημα ομαδικά, με σκοπούς: Την κοινωνικοποίηση τους, την αυτοεκτίμηση και αυτογνωσία, την κατανίκηση προσωπικών (ατομικών) αδυναμιών, την αντοχή στις δυσκολίες και δυσχέρειες, τη συνεργασιμότητα, την καλλιέργεια συναισθήματος ευθύνης, την αυτοργάνωση και αυτοσυντήρηση, τη διαμόρφωση κοινωνικών αρετών και ιδεών, την ανάπτυξη πνεύματος αυτοδιαχείρισης και αποκέντρωσης . Για να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί, πραγματοποιούνται δράσεις ομαδικές και ατομικές στους κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους. Η ευθύνη για την επίτευξη στόχων είναι συλλογική. Συμμετέχουν όλοι και δρουν δημιουργικά. Οι εκπαιδευτικοί-κοινοτάρχες είναι ο πυλώνας που πέφτει στους ώμους το βαρύτερο φορτίο ευθύνης, δεν εκτελούν έργο επιτήρησης ή «αστυνόμου», δεν επισείουν της απαγόρευσης και δεν προβάλλουν ως φόβητρο την τιμωρία, δεν καταστέλλουν, αλλά ενισχύουν την αυτενέργεια, τη δημιουργική πρωτοβουλία και την κοινωνικότητα των παιδιών. Τα παιδιά αυτοελέγχονται και αυτοδιοικούνται με απώτερο στόχο να εθιστούν στην συνειδητή πειθαρχία, τη διακριτική και πολιτισμένη καθοδήγηση των στελεχών.