Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κέρκυρας-Σαγιάδας, είναι ένας θαλάσσιος δρόμος στην ελληνοαλβανική μεθόριο με πλεονεκτήματα. Επανέρχεται στο προσκήνιο, ενώ το θέμα δυναμικά το έβαλε στο τραπέζι, στα μέσα της δεκαετίας του 2000 η δημοτική αρχή του τότε δήμου Σαγιάδας υπό τη δημαρχία του Βαγγέλη Μάστορα. Μάλιστα είχε γίνει η σχετική προεργασία και είχαν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες, όπως π.χ. της χαρτογράφησης-βυθομέτρησης της
εισόδου του λιμανιού Σαγιάδας, της στατικότητας του χερσαίου χώρου του λιμανιού κ.λ.π.. Να σημειωθεί ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1980, είχε δημιουργηθεί η Ανώνυμη Συνεταιριστική Εταιρία (ΑΣΕΦ), δρομολογήθηκε για λίγο καιρό ένα μικρό φέρυ μποτ, αλλά το εγχείρημα δεν είχε συνέχεια, καθώς τότε δεν υπήρχαν η Εγνατία οδός και το Τελωνείο Μαυροματίου. Ωστόσο σημαντικό ζήτημα θεωρείται, από τους αρμόδιους, για την επίτευξη του σκοπού, η σύνδεση του δρόμου της Σαγιάδας με την Εγνατία οδό, ώστε να υπάρχει ταχύτερη και συμφερότερη προσέγγιση των από την Κέρκυρα και από την Αλβανία προερχόμενων ή των κατευθυνόμενων προς τα εκεί, ενώ παράλληλα θα δοθεί και η δυνατότητα ανάδειξης των αρχαιολογικών χώρων Γιτάνης και Φανωτής.
εισόδου του λιμανιού Σαγιάδας, της στατικότητας του χερσαίου χώρου του λιμανιού κ.λ.π.. Να σημειωθεί ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1980, είχε δημιουργηθεί η Ανώνυμη Συνεταιριστική Εταιρία (ΑΣΕΦ), δρομολογήθηκε για λίγο καιρό ένα μικρό φέρυ μποτ, αλλά το εγχείρημα δεν είχε συνέχεια, καθώς τότε δεν υπήρχαν η Εγνατία οδός και το Τελωνείο Μαυροματίου. Ωστόσο σημαντικό ζήτημα θεωρείται, από τους αρμόδιους, για την επίτευξη του σκοπού, η σύνδεση του δρόμου της Σαγιάδας με την Εγνατία οδό, ώστε να υπάρχει ταχύτερη και συμφερότερη προσέγγιση των από την Κέρκυρα και από την Αλβανία προερχόμενων ή των κατευθυνόμενων προς τα εκεί, ενώ παράλληλα θα δοθεί και η δυνατότητα ανάδειξης των αρχαιολογικών χώρων Γιτάνης και Φανωτής.