Μικρό το Γυμνάσιο της Νεράϊδας, αλλά οι καθηγητές/τριές του βάζουν την ψυχή τους και κάνουν "θαύματα"!
Το Γυμνάσιο Νεράϊδας είναι ένα μικρό σε αριθμό σχολικό ίδρυμα, αλλά οι καθηγητές/τριες του βάζουν την ψυχή τους και κάνουν "θαύματα"! Δεν είναι μόνο η πρόσφατη εκδήλωση, που πήρε, μέσα από δημοσιεύματα, πανελλήνια διάσταση, όπου ζωντάνεψε κομμάτι της τοπικής παράδοσης με χορευτικά,
αφηγήσεις κ.λπ. και ακούστηκε το εκπληκτικό σε ερμηνεία νανούρισμα από τη μαθήτρια Ματούλα Μάκου (από το Πολύδροσο Σουλίου). Είναι και η ποιότητα των μαθητών στα γράμματα και στο ήθος, που αναδεικνύουν την αναμορφωτική προσπάθεια των καθηγητών του σχολείου. Τόσο ο οργανωτικός και επιτυχημένος διευθυντής του σχολείου Δονάτος Δούρος (φυσικός), όσο και η συγκροτημένη μαθηματικός Χαρίκλεια Τσουρέκα, που είχε την εποπτεία και καθοδήγηση της εξαιρετικής εκδήλωσης, που, πραγματικά, άφησε εποχή, αφού σε αυτή ξεδιπλώθηκαν το συναίσθημα και το ταλέντο των μαθητών, καθώς και η καλά διαβασμένη φιλόλογος Μαρία Βαγγελή, που βοήθησε τους μαθητές να ανεβάσουν ένα δεκάλεπτο θεατρικό δρώμενο στην αρχαία Επίδαυρο, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι εξαιρετικοί και αποδοτικοί καθηγητές (Ιωάννης Τάτσης, Θεοδώρα Κριτή, Λεωνίδας Καραντζόπουλος, Λεωνίδας Δίτσιος, Σοφία Θεοδώρου, Σταυρούλα Μούσια, Παναγιώτης Τάτσης, Βασιλική Γκολφινοπούλου, Αθανάσιος Τσοπόκης, Μαριάνθη Τράτσου), δείχνουν από μια μικρή γωνιά της Θεσπρωτίας ότι, όταν το μορφωτικό αγαθό προσφέρεται με σεβασμό στην αξία του, μέσα από μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία, τότε η παιδεία πραγματική παιδεία και όχι παιδεμός. Οι καθηγητές του μικρού Γυμνασίου Νεράϊδας, δια μέσου της εκαπιδευτικής πράξης τους προάγουν τις αξίες του πολιτισμού, μεταδίδοντας γνώσεις και καλλιεργώντας τη νόηση και την ιστορική εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο η παιδεία δεν είναι απλώς μια δεξιοτεχνία, οσοδήποτε και αν είναι αξιόλογη, αλλά μια καθολική ανάπτυξη της σκέψης και της ψυχής, που αυτή μόνο δίνει ποιότητα και σταθερό έρμα και δημιουργικότητα στον άνθρωπο. Κάτω από αυτό το πρίσμα η παιδεία, αποτελεί το μέσον για ένα καλύτερο κόσμο.
αφηγήσεις κ.λπ. και ακούστηκε το εκπληκτικό σε ερμηνεία νανούρισμα από τη μαθήτρια Ματούλα Μάκου (από το Πολύδροσο Σουλίου). Είναι και η ποιότητα των μαθητών στα γράμματα και στο ήθος, που αναδεικνύουν την αναμορφωτική προσπάθεια των καθηγητών του σχολείου. Τόσο ο οργανωτικός και επιτυχημένος διευθυντής του σχολείου Δονάτος Δούρος (φυσικός), όσο και η συγκροτημένη μαθηματικός Χαρίκλεια Τσουρέκα, που είχε την εποπτεία και καθοδήγηση της εξαιρετικής εκδήλωσης, που, πραγματικά, άφησε εποχή, αφού σε αυτή ξεδιπλώθηκαν το συναίσθημα και το ταλέντο των μαθητών, καθώς και η καλά διαβασμένη φιλόλογος Μαρία Βαγγελή, που βοήθησε τους μαθητές να ανεβάσουν ένα δεκάλεπτο θεατρικό δρώμενο στην αρχαία Επίδαυρο, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι εξαιρετικοί και αποδοτικοί καθηγητές (Ιωάννης Τάτσης, Θεοδώρα Κριτή, Λεωνίδας Καραντζόπουλος, Λεωνίδας Δίτσιος, Σοφία Θεοδώρου, Σταυρούλα Μούσια, Παναγιώτης Τάτσης, Βασιλική Γκολφινοπούλου, Αθανάσιος Τσοπόκης, Μαριάνθη Τράτσου), δείχνουν από μια μικρή γωνιά της Θεσπρωτίας ότι, όταν το μορφωτικό αγαθό προσφέρεται με σεβασμό στην αξία του, μέσα από μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία, τότε η παιδεία πραγματική παιδεία και όχι παιδεμός. Οι καθηγητές του μικρού Γυμνασίου Νεράϊδας, δια μέσου της εκαπιδευτικής πράξης τους προάγουν τις αξίες του πολιτισμού, μεταδίδοντας γνώσεις και καλλιεργώντας τη νόηση και την ιστορική εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο η παιδεία δεν είναι απλώς μια δεξιοτεχνία, οσοδήποτε και αν είναι αξιόλογη, αλλά μια καθολική ανάπτυξη της σκέψης και της ψυχής, που αυτή μόνο δίνει ποιότητα και σταθερό έρμα και δημιουργικότητα στον άνθρωπο. Κάτω από αυτό το πρίσμα η παιδεία, αποτελεί το μέσον για ένα καλύτερο κόσμο.