Το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου οργάνωσε στα Ιωάννινα εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα "Παρεμβάσεις στη Διαχείριση Συμπεριφοράς". Εισηγήτρια ήταν η εκπαιδευτική ψυχολόγος Άννα Πλέσσα – Καφαντάρη. Παρουσιάστηκαν σε μορφή ανασκόπησης οι πιο τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για την διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών. Μέσα στα τελευταία
35 χρόνια οι τεχνικές αυτές έχουν γίνει αισθητά πιο "σοφές" καθρεφτίζοντας την επιστημονικότητα των τεχνικών αυτών, αλλά και την εις βάθος ανάλυση της συμπεριφοράς. Μεγάλο ενδιαφέρον σήμερα έχει το πως το περιβάλλον επιδρά στην πρόγνωση ή και στη συντήρηση μιας προβληματικής συμπεριφοράς. Τα τελευταία 10 χρόνια έχουν γίνει μελέτες για το ποιες τεχνικές θεωρούνται πιο κατάλληλες για την τροποποίηση αυτών των περιβαλλοντικών παραγόντων που είτε δίνουν σήμα είτε συντηρούν μια συμπεριφορά. Έμφαση δίνεται στην εφαρμογή αυτών των τεχνικών από όλα τα φυσικά πρόσωπα του περιβάλλοντος (γονείς, δάσκαλοι, εκπαιδευτές) και κυρίως από αυτούς που θα διδάξουν πιο κατάλληλες "ανταγωνιστικές" συμπεριφορές. Τέλος σημαντικός παράγοντας είναι και η γενίκευση αυτών των νέων μαθημένων συμπεριφορών.
Να αναφερθεί ότι δεν περνούν απαρατήρητα και τα μειονεκτήματα των αποτελεσμάτων των παρεμβάσεων (όπως λ.χ. η στόχευση μιας παρέμβασης χωρίς την διάγνωση ή μη λαμβάνοντας υπόψη οργανικούς παράγοντες).
35 χρόνια οι τεχνικές αυτές έχουν γίνει αισθητά πιο "σοφές" καθρεφτίζοντας την επιστημονικότητα των τεχνικών αυτών, αλλά και την εις βάθος ανάλυση της συμπεριφοράς. Μεγάλο ενδιαφέρον σήμερα έχει το πως το περιβάλλον επιδρά στην πρόγνωση ή και στη συντήρηση μιας προβληματικής συμπεριφοράς. Τα τελευταία 10 χρόνια έχουν γίνει μελέτες για το ποιες τεχνικές θεωρούνται πιο κατάλληλες για την τροποποίηση αυτών των περιβαλλοντικών παραγόντων που είτε δίνουν σήμα είτε συντηρούν μια συμπεριφορά. Έμφαση δίνεται στην εφαρμογή αυτών των τεχνικών από όλα τα φυσικά πρόσωπα του περιβάλλοντος (γονείς, δάσκαλοι, εκπαιδευτές) και κυρίως από αυτούς που θα διδάξουν πιο κατάλληλες "ανταγωνιστικές" συμπεριφορές. Τέλος σημαντικός παράγοντας είναι και η γενίκευση αυτών των νέων μαθημένων συμπεριφορών.
Να αναφερθεί ότι δεν περνούν απαρατήρητα και τα μειονεκτήματα των αποτελεσμάτων των παρεμβάσεων (όπως λ.χ. η στόχευση μιας παρέμβασης χωρίς την διάγνωση ή μη λαμβάνοντας υπόψη οργανικούς παράγοντες).