Kαλή εκδήλωση - Του Κώστα Αγόρη

 Ήταν καλή εκδήλωση αυτή που διοργάνωσε την περασμένη Τρίτη στα Γιάννενα το «Πρώτο Θέμα». Ο λόγος για το 5ο Cantina Academy, το οποίο επικεντρώθηκε σε ένα θέμα που μας καίει ως περιοχή: «Ήπειρος: Οι ρίζες και το μέλλον της αυθεντικότητας»… Ουσιαστικά εστίασε στις προοπτικές μας!

Περί αυθεντικότητας…

Πανέξυπνος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εστίασε στη λέξη «αυθεντικότητα» και γύρω από αυτή έχτισε όλο τον χαιρετισμό του κατά την έναρξη του συνεδρίου. Και νομίζουμε πως είχε δίκιο. Η αυθεντικότητα είναι πράγματι το ισχυρότερο συγκριτικό πλεονέκτημα αυτού εδώ του τόπου. Το θέμα είναι όμως πώς μπορεί κανείς να την αξιοποιήσει. 

Αλληλένδετα στοιχεία…

Ο Κώστας Τασούλας μίλησε για αγροδιατροφή, πολιτισμό, υποδομές και  περιφερειακή ανάπτυξη που, όπως είπε, αποτελούν αλληλένδετα στοιχεία. «Το ένα παρασύρει το άλλο», υπογράμμισε. Και σ’ αυτό συμφωνούμε. Η περιοχή μας τα διαθέτει αυτά τα στοιχεία, ιδίως την αγροδιατροφή και τον πολιτισμό.

Πίσω σε υποδομές!

Υστερούμε όμως στις υποδομές παρόλο που έχουν γίνει πράγματα αρκετά τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον στον τομέα των οδικών έργων και έργα υλοποιούνται και σήμερα, με βασικότερα τον άξονα Γιάννενα – Κακαβιά, τον Ε65 και τον Μεγάλο Δακτύλιο των Ιωαννίνων.

Δυναμικό οικοσύστημα…

Στις τεχνολογικές υποδομές όμως είμαστε πίσω ως περιοχή και τις αναφέρουμε επειδή προχθές ακούστηκαν πολλά πράγματα για την καινοτομία. Για παράδειγμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου τόνισε πως έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας ένα δυναμικό οικοσύστημα... 

Λείπουν τα βασικά… 

✒ Αναφέρθηκε στην έλευση ξένων εταιρειών τεχνολογικής αιχμής, στο Πανεπιστήμιο κλπ. και συμφωνούμε και μαζί του. Το θέμα είναι όμως ότι οι τεχνολογικές υποδομές που διαθέτει το Λεκανοπέδιο δεν είναι επαρκείς. Υπάρχουν, ας πούμε δυνατότητες για ίντερνετ υψηλών ταχυτήτων; Βασικά πράγματα, δηλαδή…

Η ψηφιακή τράπεζα…

✒ Ενδιαφέροντα ήταν όσα είπε ο κ. Μεγάλου και για την ψηφιακή τράπεζα Snappi που ιδρύθηκε χάρη στη συνεργασία της Πειραιώς με τη Γιαννιώτικη εταιρία Natech και έχει έδρα την πόλη μας. Αυτή η πρωτοβουλία ναι, είναι κάτι που μας πάει μπροστά. Δίνουν προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας.

 Το σχέδιο για «Δωδώνη»…

✒ Αντίστοιχα σημαντική είναι και η πρωτοβουλία που ανακοίνωσε ο Μιχάλης Σαράντης, σύμβουλος διοίκησης της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη», δηλαδή ο νέος ιδιοκτήτης της. Ανακοίνωσε πρόγραμμα ενίσχυσης -και οικονομικής- 400 κτηνοτρόφων της Ηπείρου με στόχο να αυξηθεί η παραγωγή γάλακτος σε βάθος πενταετίας!

Χρειάζονται μέτρα…

✒ Κακά τα ψέματα, ο κτηνοτροφικός κόσμος της Ηπείρου, από τον οποίο παίρνει γάλα η «Δωδώνη», φθίνει διαρκώς. Και χρειάζονται γενναία μέτρα για να κρατηθούν νέοι στον κλάδο και να μην σβήσει. Προφανώς οι νέοι ιδιοκτήτες της γαλακτοβιομηχανίας το αντιλαμβάνονται αυτό. Αναμένουμε επομένως να δούμε τι ακριβώς θα κάνουν.

Άλλα ενδιαφέροντα…

Ο κ. Σαράντης είπε και άλλα ενδιαφέροντα, όπως ότι η φέτα ως προϊόν ΠΟΠ δεν έχει ανάγκη καθώς διαθέτει ισχυρή προστασία, αρκεί να δουλεύει σωστά το σύστημα παραγωγής και ελέγχου. Μίλησε φυσικά και για την ευλογιά, εξαιτίας της οποίας έχει μειωθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο η παραγωγή γάλακτος.

Ζητείται σχέδιο…

Σε άλλο πάνελ του  συνεδρίου τέθηκαν επί τάπητος οι αναπτυξιακές δυνατότητες της Ηπείρου στο κομμάτι του τουρισμού. Κι εδώ ακούστηκαν πράγματα με τα οποία συμφωνούμε. Η βουλευτής της Ν.Δ. Μαρία Κεφάλα είπε, για παράδειγμα, ότι απαιτείται ένα σαφές όραμα και ένα αναπτυξιακό σχέδιο. Το οποίο αμφιβάλουμε αν υπάρχει σήμερα!

Για τον τουρισμό…

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας επίσης τόνισε κάτι ενδιαφέρον. Ότι στόχος δεν πρέπει να είναι ο μαζικός τουρισμός, αλλά η προσέλκυση επισκεπτών που ενδιαφέρονται για εναλλακτικές εμπειρίες. Συμφωνούμε και σ’ αυτό! Εξάλλου, τα Γιάννενα δεν μπορούν και δεν το χρειάζονται να γίνουν Κρήτη, Ρόδος ή Κέρκυρα. 

Λίγοι και καλοί!

✒ Καλύτερα λιγότεροι και καλοί τουρίστες, παρά ορδές επισκεπτών που δεν θα έχουμε τι να τους κάνουμε. Γιατί και σ’ αυτό το κομμάτι, του τουρισμού, η πόλη μας έχει συγκεκριμένες υποδομές και αντοχές. Ούτε οι κλίνες είναι πάρα πολλές, ούτε οι χώροι στάθμευσης, ούτε τα δίκτυα αποχέτευσης αντέχουν την υπερφόρτωση. Αυτή είναι η πραγματικότητα… 

Την τιμητική της…

✒ Είχε την τιμητική της αυτές τις ημέρες η Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων. Η Διευθύντριά της Αλεξάνδρα Μέγα συμμετείχε στο 5ο Cantina Academy, ενώ χθες την επισκέφθηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης. Κι αυτή είναι μία δομή που πάει τον τόπο μας μπροστά. Νομίζουμε ότι αυτό το έχουμε πλέον εμπεδώσει όλοι!