Μπορεί οι αυξήσεις στα τέλη διέλευσης να θεσμοθετήθηκαν από την περασμένη άνοιξη και η σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου να υπογράφτηκε στις αρχές Απριλίου, όμως η οριστική παράδοση της Εγνατίας Οδού στην ΤΕΡΝΑ θα καθυστερήσει τελικά.
Συγκεκριμένα, η παράδοση του άξονα μετατίθεται για το 2025 όπως επίσης και εκείνη της Αττικής Οδού, που επίσης περνάει στη διαχείριση της ΤΕΡΝΑ. Τα παραπάνω προέκυψαν στο πλαίσιο της τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου, όπου ο επικεφαλής του Γιώργος Περιστέρης, ουσιαστικά επιβεβαιώνει όσα είχε πει ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, καθώς μιλώντας για το θέμα από το βήμα συνεδρίου είχε αναφέρει ότι θα χρειαστεί ένα ενδιάμεσο στάδιο με τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο μόνο ως λειτουργό και με τα διόδια να κατευθύνονται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ειδικά για την Εγνατία Οδό, ο κ. Περιστέρης σημείωσε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «ypodomes.com», ότι υπάρχουν ακόμα πολλές εκκρεμότητες οι οποίες πρέπει να λυθούν. Εκεί έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις στις διάφορες διαδικασίες και όπως εκτίμησε η έναρξη της νέας παραχώρησης θα ενεργοποιηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Οι εκκρεμότητες
Υπενθυμίζεται ότι μοναδικό προαπαιτούμενο για το ελληνικό Δημόσιο ώστε να προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας ήταν η αύξηση των διοδίων από 0,03 σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο πριν από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που έγινε στα τέλη Μαρτίου. Ωστόσο οι υπογραφές μπήκαν ενώ υπήρχαν σημαντικές εκκρεμότητες τις οποίες το Δημόσιο (μέσω της «Εγνατία Οδός Α.Ε.») κλήθηκε να ολοκληρώσει, όπως η πιστοποίηση των σηράγγων, που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια, και η κατάρτιση του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής, καθώς και ένα λεπτομερές ιστορικό του έργου. Προφανώς οι διαδικασίες αυτές δεν έχουν κλείσει ακόμα.
Μετατίθενται και τα έργα
Tην επόμενη χρονιά, λοιπόν, ο οδικός άξονας που διατρέχει και την Ήπειρο θα περάσει οριστικά στη νέα εταιρεία που έχει συστήσει η ΤΕΡΝΑ, τη «Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ». Στην εταιρεία αυτή θα περιέλθει το δικαίωμα ανάπτυξης και διαχείρισης του άξονα και θα ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφού θα διορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του ΔΣ της επιχείρησης.
Υπενθυμίζεται ότι ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ένα έργο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες, μήκους 225 χλμ. θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό, με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Με τη μετάθεση όμως της παράδοσης του αυτοκινητόδρομου, μετατίθενται χρονικά και τα συγκεκριμένα έργα.