Δέηση στο σημείο, όπου η Παναγία εμφανίστηκε σε υπαξιωματικό του έπους του 1940

«Είμαι η Παναγία. Μη φοβάσαι, παιδί μου". Στο σημείο, όπου η Παναγία εμφανίστηκε, το βράδυ 2 Μαρτίου 1941, στον ανθυπασπιστή του 40ου Συντάγματος Ευζώνων Νικόλαο Γκάτζαρο, σύμφωνα με μαρυρία του, που είχε κοινοποιηθεί τότε στο Επιτελείο Στρατού, τελέστηκε δέηση από μικρή ομάδα προσκυνητών, με επικεφαλής τον αρχιερατικό επίτροπο της περιφέρειας Αργυροκάστρου πρωτοπρεσβύτερο π. Ιωάννη Μερκούρη. Στα ίχνη των θεμελίων του ναού της Παναγίας, που είχε κτιστεί την άνοιξη του 1941, με σχετική εντολή του θρυλικού διοικητή της 13ης Μεραρχίας υποστράτηγου Χαράλαμπου  Κατσιμήτρου και με την εργασία και το φτωχό οβολό των στρατιωτών,  και σήμερα δε σώζεται, κοντά στο χωριό Γκολέμι, εψάλη  η Παράκληση στην Παναγία και ακολούθησε τρισάγιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι για το θαύμα αυτό ο γνωστός ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης, που ήταν στρατιώτης και ο ίδιος στο μέτωπο και μάλιστα κοντά στην περιοχή, ζωγράφισε την περίφημη εικόνα η "Παναγιά της Νίκης", όπου  στο κάτω μέρος της απεικονίζεται από τη μια πλευρά το θαύμα της εμφάνισης της Παναγίας ως  γυναίκα της υπαίθρου και απ’ την άλλη το κτίσμο του ναού της από τους στρατιώτες. Ολόκληρο το περιεχόμενο της επιστολής του ανθυπσπιστή Νικόλαου Γκάτζαρου προς τους ανώτερους του έχει ως εξής: "Λαμβάνω την τιμήν να αναφέρω υμίν, ότι χθες Κυρια­κήν, 2 Μαρτίου έ.έ. και περί ώραν 8ην μ.μ. μετέβην εις τι παρακείμενον του καταυλισμού 2ου Λόχου Τάγματος Υμών μικρόν ύψωμα απέχον περί τα 300μέτρα, χάριν περιπά­του, αισθανθείς την ανάγκην κινήσεως. Μία μυστηριώδης δύναμις ωσάν να με ώθη προς τα εκεί. Ο αήρ έχει ήδη παύ­σει να φυσά και ο ουρανός ήτο αστερόης. Κατά την επι­στροφήν μου εις την σκηνήν, δεν έχω αριθμήση 10 βήμα­τα, ότε αιφνιδίως ενεφανίσθη εμπρός μου και μου ανέκοψε τον δρόμον μία γυνή μαυροφόρα έχουσα σεμνήν, την εμφάνισίν της. Το πρόσωπόν της διεκρίνετο χαρακτηριστικώς εις το βραδυνό ημίφως. Εις το θέαμα τούτο καταληφθείς εξ απροόπτου, κατ' αρχάς εξεπλάγην, κατόπιν όμως αυτοστιγ­μεί συνήλθον εκ του τρόμου, επειδή εγνώριζον, ότι πολλάκις η Παναγία ενεφανίσθη είτε ως όραμα, είτε καθ' ύπνον κατά τας πολεμικάς επιχειρήσεις του Στράτου μας. Εγώ όλως μηχανικώς έλαβον θέσιν ημιγονυπετή, ίνα ασπασθώ την δεξιάν Της. Εκ της συγκινήσεως οι οφθαλ­μοί μου εδάκρυζον, οι πόδες και τα χείλη μου έτρεμον επί πολλήν ώραν. Ήκουσα να ομιλή: «Είμαι η Παναγία. Μη φοβείσαι παιδί μου, είπε! Εγώ ενεφανίσθην να σου είπω τρεις λόγους, τους οποίους να μη λησμονήσης: 1) Ο παρών πόλεμος εκηρύχθη απροκαλύπτως και αναιτίως υπό της Ιταλίας εναντίον της Ελλάδος. Θελήματί μου η  Ελλάς θα εξέλθη τούτου νικηφόρως 2) Ο πόλεμος ούτος εκηρύχθη εναντίον της Ελλάδος, ί­να γνωρίση ο κόσμος, ότι αφορμή τούτου είναι η απομάκρυνσίς του εκ της Χριστιανικής θρησκείας, καθ' ην ύβρι­ζεν, εβλασφήμει τα θεία της και έρρεπε προς τον εκφυλισμόν και την ακολασίαν και ούτως συμμορφωθή, ίνα μάθη ότι υπάρχει και προΐσταται ο Θεός. Τρανώτατα δε τεκμήρια της υπάρξεως ταύτης είναι τα συχνά θαύματα των Αγίων της Εκκλησίας του Χριστού. 3) Έπρεπε να μάθη ο κόσμος, ότι ο δίκαιος πάντοτε υπε­ρισχύει της βίας. Ανάφερε, λοιπόν, ταύτα και εγγράφως εις τον Διοικη­τήν σου, ίνα μη πτοηθή προ ουδενός κωλύματος, καθότι υπό την προστασίαν Μου ο Ελληνικός Στρατός θα νικήση!». Μεθ' ο εν τη εξαφανίσει Της οι οφθαλμοί μου εθαμβώθησαν. Εν τέλει συνήλθον εν μέρει και κατηυθύνθην αμέσως εις την σκηνήν υμών, όπου έξωθι ταύτης ανέφερον υμίν το συμβάν προφορικώς".