Κατακλύστηκε ο ηλεκτρονικός τύπος από δηλώσεις παραγόντων για τις επιτυχίες των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Και αυτό γίνεται κάθε φορά, με πανομοιότυπες ανακοινώσεις. Αλήθεια, τι χρειάζονται οι πολλές δηλώσεις; Το θέμα δεν είναι να συγχαρεί κανείς τα παιδιά για την επιτυχία τους.Το ζήτημα είναι να προβληματιστεί και να παλέψει στο μέτρο των δυνατοτήτων του για το πως θα αλλάξει η ζοφερή κατάσταση της κοινωνίας. Τι νόημα έχουν τα συγχαρητήρια, όταν τα πτυχία δεν έχουν κανένα αντίκρυσμα; Ούτε επαγγελματικό, ούτε δυστυχώς, και μορφωτικό. Τι νόημα έχουν τα συγχαρητήρια όταν οι νέοι απελπισμένοι, παρά τις σπουδές, ή αναγκάζονται να κάνουν χαμοδουλειές ή φεύγουν για το εξωτερικό; Τι νόημα έχουν τα συγχαρητήρια όταν οι περισσότεροι νέοι δεν πετυχαίνουν στις σχολές τις προτίμησής τους, αλλά κάπου αλλού. Τι νόημα έχουν τα συγχαρητήρια όταν δεν αποκτούνται πραγματικές γνώσεις, αφού το σύστημα εκπαίδευσης πάσχει; Τι νόημα έχουν τα συγχαρητήρια όταν η αξία του καθενός δεν αναγνωρίζεται; Καλά τα συγχαρητήρια, αλλά ακόμα καλύτερο θα ήταν να υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε οι πτυχιούχοι, αλλά και όλοι οι άνθρωποι, να εξασφάλιζαν, έχοντας στέρεη παιδεία, αξιοπρεπώς την επιβίωσή τους.