Στοιχεία για το λαθρεμπόριο καυσίμων και η άποψη κατηγορούμενων τελωνειακών σε ρεπορτάζ του "Βήματος"...
Ποινική δίωξη εναντίον 75 τελωνειακών από 23 συνολικά τελωνεία της χώρας (και από την περιοχή μας) για εμπλοκή σε λαθρεμπόριο καυσίμων άσκησε προ μερικών ημερών η Εισαγγελία Πειραιά. Σύμφωνα με έρευνα του δημοσιογράφου του "Βήματος" Βασίλη Λαμπρόπουλου "στα έγγραφα που είχε παρουσιάσει η Αστυνομία, το Φεβρουάριο του 2014, μνημονευόταν ότι όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων - υπάλληλοι της εταιρείας κατά τη μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων ανά την επικράτεια (πλοία της ακτοπλοΐας, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγραφόταν στα παραστατικά. Ακολούθως, το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι «εγκέφαλοι» το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες. Μερικές φορές τμήμα των καυσίμων παρακρατούσαν και οι οδηγοί των βυτιοφόρων για ίδιον όφελος".
ΟΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΙ
Από την άλλη πλευρά, κατηγορούμενοι τελωνειακοί σημείωναν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του κ. Λαμπρόπουλου, ότι «η κατηγορία περί συνέργειας στη λαθρεμπορία από τελωνειακούς δεν ευσταθεί, τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις. Και αυτό γιατί κανένας από τους υπευθύνους των πλοίων-παραληπτών καυσίμων που κατέθεσαν σχετικά δεν ανέφερε ότι τους έδωσαν λιγότερα καύσιμα από τα προβλεπόμενα. Ολοι μίλησαν για κανονικές συναλλαγές, και αυτό φαινόταν από τα επίσημα παραστατικά. Επιπλέον και οι οδηγοί των βυτιοφόρων στις καταθέσεις τους ανέφεραν ότι οι ποσότητες καυσίμων που φαίνονται στις σημειώσεις τους σαν παρακρατηθείσες είναι αυτές που τοποθετούνταν συμμετρικά στο πλοίο για να μην υπάρχει πρόβλημα στη φόρτωση. Και αυτό αφορούσαν οι σχετικές αναγραφές τους και όχι υπολειπόμενα καύσιμα. Εξάλλου πώς μπορεί κάποιος να φανταστεί ότι υπήρξε τέτοια άμεση "βοήθεια" των τελωνειακών στο κύκλωμα; Και αυτό γιατί τα βυτιοφόρα είχαν πάει σε πολλά από αυτά τα τελωνεία μία-δύο φορές. Και έτσι δεν μπορεί να εξηγηθεί ότι δημιουργήθηκαν τόσο σύντομα δεσμοί "διαφθοράς" και ύποπτες συνεννοήσεις».