Ένας από το 1ο Γενικό Λύκειο Ηγουμενίτσας και ένας από το Γενικό Λύκειο Παραμυθιάς...
Δύο μαθητές από τη Θεσπρωτία μοριοδοτήθηκαν ως τακτικοί έφηβοι βουλευτές στην ΚΒ΄ Σύνοδο ( 6-10 Ιουλίου 2017) της Βουλής των Εφήβων του 2017. Πρόκειται για ένα παιδί από το 1ο Γενικό Λύκειο Ηγουμενίτσας και για ένα παιδί από το Γενικό Λύκειο Παραμυθιάς. Άλλοι δύο είναι αναπληρωματικοί, ένας από το 1ο Γενικό Λύκειο Ηγουμενίτσας και ένας από το 2ο Γενικό Λύκειο Ηγουμενίτσας. Η «Βουλή των Εφήβων» αποτελεί ένα
πρόγραμμα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, που κάθε χρόνο απευθύνεται στους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου των σχολείων. Εφέτος,στο κέντρο των προβληματισμών και των δράσεων της Βουλής των Εφήβων βρίσκεται ο ενεργός πολίτης, που ζει και δραστηριοποιείται με βάση τις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές και αξίες, παρεμβαίνοντας δημιουργικά για να βελτιώσει την κοινωνία στην οποία ζει. Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα εξασφαλίστηκε μέσα από ειδικά σχεδιασμένες διαδικτυακές εφαρμογές, ως εξής: *Παιχνίδι των ερωτήσεων: οι μαθητέςέλαβαν μέρος σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι γνώσεων (πολλαπλής επιλογής), με ερωτήσεις γενικής παιδείας για το Κοινοβούλιο, το Σύνταγμα και το πολίτευμα, τους δημοκρατικούς θεσμούς και την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελληνική και παγκόσμια ιστορία και γεωγραφία, την επιστήμη, τον πολιτισμό. *Μαζί, με χρώματα και λέξεις: οι μαθητές αποτύπωσαν το πώς αντιλαμβάνονται τις έννοιες συλλογικότητα, συνεργασία, ομάδα με μια φωτογραφία ή ένα κολάζ. *Κι όμως με αφορά: Διεκδικώ ένα δημοκρατικό σχολείο – Το blog της Βουλής των Εφήβων: οι μαθητές κατέθεσαν την εμπειρία τους αναδεικνύοντας καλές πρακτικές ή διατύπωσαν προτάσεις και ιδέες που μπορούν να συμβάλουν σε ένα καλύτερο, πιο δημοκρατικό σχολείο. * Με το βλέμμα στην τοπική κοινωνία (παρουσίαση power point): οι μαθητές παρουσίασαν μια συλλογική δράση, που πραγματοποιήθηκε στην γειτονιά, την πόλη τους κ.λπ. για θέματα που απασχολούν τη σημερινή κοινωνία – εκδηλώσεις αλληλεγγύης και εθελοντισμού, εκδηλώσεις πολιτισμού κ.λπ., αναδεικνύοντας παράλληλα την αξία της δράσης αυτής. * Πιάσε κάμερα (βίντεο): οι μαθητές αξιολόγησαν την προσωπική τους εμπειρία συμμετοχής σε μια συλλογική δράση, μέσα στο σχολείο ή και έξω από αυτό. * Η τάξη του 2017: οι μαθητές συνέβαλανστη διαμόρφωση του προφίλ των υποψηφίων «εφήβων βουλευτών» της ΚΒ΄ Συνόδου, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο.
πρόγραμμα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, που κάθε χρόνο απευθύνεται στους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου των σχολείων. Εφέτος,στο κέντρο των προβληματισμών και των δράσεων της Βουλής των Εφήβων βρίσκεται ο ενεργός πολίτης, που ζει και δραστηριοποιείται με βάση τις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές και αξίες, παρεμβαίνοντας δημιουργικά για να βελτιώσει την κοινωνία στην οποία ζει. Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα εξασφαλίστηκε μέσα από ειδικά σχεδιασμένες διαδικτυακές εφαρμογές, ως εξής: *Παιχνίδι των ερωτήσεων: οι μαθητέςέλαβαν μέρος σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι γνώσεων (πολλαπλής επιλογής), με ερωτήσεις γενικής παιδείας για το Κοινοβούλιο, το Σύνταγμα και το πολίτευμα, τους δημοκρατικούς θεσμούς και την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελληνική και παγκόσμια ιστορία και γεωγραφία, την επιστήμη, τον πολιτισμό. *Μαζί, με χρώματα και λέξεις: οι μαθητές αποτύπωσαν το πώς αντιλαμβάνονται τις έννοιες συλλογικότητα, συνεργασία, ομάδα με μια φωτογραφία ή ένα κολάζ. *Κι όμως με αφορά: Διεκδικώ ένα δημοκρατικό σχολείο – Το blog της Βουλής των Εφήβων: οι μαθητές κατέθεσαν την εμπειρία τους αναδεικνύοντας καλές πρακτικές ή διατύπωσαν προτάσεις και ιδέες που μπορούν να συμβάλουν σε ένα καλύτερο, πιο δημοκρατικό σχολείο. * Με το βλέμμα στην τοπική κοινωνία (παρουσίαση power point): οι μαθητές παρουσίασαν μια συλλογική δράση, που πραγματοποιήθηκε στην γειτονιά, την πόλη τους κ.λπ. για θέματα που απασχολούν τη σημερινή κοινωνία – εκδηλώσεις αλληλεγγύης και εθελοντισμού, εκδηλώσεις πολιτισμού κ.λπ., αναδεικνύοντας παράλληλα την αξία της δράσης αυτής. * Πιάσε κάμερα (βίντεο): οι μαθητές αξιολόγησαν την προσωπική τους εμπειρία συμμετοχής σε μια συλλογική δράση, μέσα στο σχολείο ή και έξω από αυτό. * Η τάξη του 2017: οι μαθητές συνέβαλανστη διαμόρφωση του προφίλ των υποψηφίων «εφήβων βουλευτών» της ΚΒ΄ Συνόδου, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο.