Tο δράμα των προσφύγων, που προσπαθούν, και μέσω του λιμανιού Ηγουμενίτσας, να περάσουν στην Ευρώπη, εξελίσσεται σε μια επιχείρηση "θησαυρός", με τους πρόσφυγες να
καταβάλλουν τεράστια ποσά στους διακινητές. Οπως τονίζουνερευνητές,
τα χρήματα που πληρώνουν οι πρόσφυγες συντηρούν μια ολόκληρη
παραοικονομία. Υπάρχει «ταρίφα» ανάλογα με τον
τόπο προέλευσης του ενδιαφερόμενου: για παράδειγμα, οι μετανάστες από την υποσαχάρια Αφρική πληρώνουν περίπου 700 ευρώ έκαστος για να τρυπώσουν στο αμπάρι οποιουδήποτε πλοίου είναι διαθέσιμο, ενώ αντιθέτως οι πιο εύποροι από τη Μέση Ανατολή πληρώνουν 2.000 ευρώ για να «ταξιδέψουν» στο κατάστρωμα. Η πιο ακριβή διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας πενταετίας, είναι μέσω των δυτικών Βαλκανίων, που στοιχίζει κατά μέσον όρο 2.500 ευρώ. Από το 2000, οι πρόσφυγες προς την Ευρώπη έχουν πληρώσει 16 δισ. € στους διακινητές.Από το 2000, η αποτροπή της παρά-νομης μετανάστευσης έχει στοιχίσει στην Ευρώπη 12,9 δισ. €. Μόνο οι απελάσεις κοστίζουν ετησίως περίπου 1 δισ. € και την τελευταία 15ετία έχουν στοιχίσει 11,3 δισ. €. Τουλάχιστον 1,2 εκατ. μετανάστες χωρίς έγγραφα έχουν φτάσει στην Ευρώπη την τελευταία 15ετία μέσω ξηράς και θάλασσας. Εκατομμύρια ακόμη υπολογίζεται ότι έχουν περάσει με πλαστά διαβατήρια.
τόπο προέλευσης του ενδιαφερόμενου: για παράδειγμα, οι μετανάστες από την υποσαχάρια Αφρική πληρώνουν περίπου 700 ευρώ έκαστος για να τρυπώσουν στο αμπάρι οποιουδήποτε πλοίου είναι διαθέσιμο, ενώ αντιθέτως οι πιο εύποροι από τη Μέση Ανατολή πληρώνουν 2.000 ευρώ για να «ταξιδέψουν» στο κατάστρωμα. Η πιο ακριβή διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας πενταετίας, είναι μέσω των δυτικών Βαλκανίων, που στοιχίζει κατά μέσον όρο 2.500 ευρώ. Από το 2000, οι πρόσφυγες προς την Ευρώπη έχουν πληρώσει 16 δισ. € στους διακινητές.Από το 2000, η αποτροπή της παρά-νομης μετανάστευσης έχει στοιχίσει στην Ευρώπη 12,9 δισ. €. Μόνο οι απελάσεις κοστίζουν ετησίως περίπου 1 δισ. € και την τελευταία 15ετία έχουν στοιχίσει 11,3 δισ. €. Τουλάχιστον 1,2 εκατ. μετανάστες χωρίς έγγραφα έχουν φτάσει στην Ευρώπη την τελευταία 15ετία μέσω ξηράς και θάλασσας. Εκατομμύρια ακόμη υπολογίζεται ότι έχουν περάσει με πλαστά διαβατήρια.