Μελετητικά γραφεία της
Ελλάδας, ανέλαβαν την μελέτη της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Δυρράχιο
- Τίρανα - Διεθνές Αεροδρόμιο και την στρατηγική μελέτη ανάπτυξης του
σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Το αλβανικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο είναι απαρχαιωμένο, έχει
μήκος 423 χλμ και περιλαμβάνει
τέσσερις κύριες γραμμές: Δυρράχιο - Τίρανα, Σκοζέτ - Αυλώνα, Βόρα - Χάνι Χότι και Ρογκοζίνα - Πόγραδετς. Σήμερα, οι υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές της Αλβανίας
δεν
έχουν σύστημα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, ενώ αντιμετωπίζουν
πρόβλημα διασυνδεσιμότητας. Πρόσβαση στο δίκτυο έχουν τα λιμάνια του
Αυλώνα και του Δυρραχίου, ενώ η μόνη διεθνής σύνδεση βρίσκεται στο
μεθοριακό πέρασμα Χάνι Χότιτ, στα σύνορα με το Μαυροβούνιο. Παράλληλα, άλλη ελληνική κοινοπραξία ελληνικών συμφερόντων, που
αποτελείται από την Εγνατία Οδό ΑΕ και την EuroConsultants, υπέγραψε
σύμβαση με την Αλβανική κυβέρνηση για την μελέτη του καθορισμού και της
χωροθέτησης των διοδίων στο οδικό δίκτυο της χώρας, με στόχο την
χρηματοδότηση της συντήρησης και αναβάθμισης των αυτοκινητόδρομων μέσα
από τα έσοδα από διόδια. Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία θα αναλάβει την ανάλυση σε επίπεδο
πολιτικής, τον καθορισμό της βέλτιστης χρήσης των οδικών διοδίων, καθώς
και τον εντοπισμό των κατάλληλων σημείων για την κατασκευή σταθμών
διοδίων, σε μία μελέτη που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για
την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη. Επίσης, άλλη ελληνική κοινοπραξία, που αποτελείται από την Εγνατία
Οδό και την Planet, έχει αναλάβει την επίβλεψη του έργου της κατασκευής
παρακαμπτήριας οδού της Αυλώνας, μήκους 29 χλμ και προϋπολογισμού 53
εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την Serenissima Construction International. τέσσερις κύριες γραμμές: Δυρράχιο - Τίρανα, Σκοζέτ - Αυλώνα, Βόρα - Χάνι Χότι και Ρογκοζίνα - Πόγραδετς. Σήμερα, οι υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές της Αλβανίας