Ο αναγνώστης μας Μιχάλης Γεωργιάδης, από τη Χαλκιδική, μας έστειλε επιστολή, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σχετικά με το δημοσίευμά μας περί Μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους. Να διευκρινίσουμε μόνο, ότι εμείς δεν υιοθετήσαμε απόψεις μοναχών, απλώς τις μεταφέραμε. Ο κ. Γεωργιάδης γράφει τα εξής: "Θα ήθελα να ρωτήσω
ποιος υπογράφει το κείμενο περί Μονής Εσφιγμένου και γιατί δημοσιεύτηκε στο αξιόλογο ιστολόγιό σας. Επίσης, θα ήθελα να ζητήσω να δημοσιευτεί απάντηση στην ανάρτησή σας. Περιέχει «μπηχτές» εναντίον ποιου, μήπως εναντίον του Αγίου Όρους; Ποιοι είναι οι «πολιορκημένοι ήρωες» εντός αγίου Όρους εν έτει 2011; Για τους στοιχειωδώς γνωρίζοντες τα του Αγίου Όρους και ιδίως για εμάς τους Χαλκιδικιώτες, είναι γνωστό ότι τέτοια εμπρηστικά, επιθετικά, μειωτικά κλπ. γράφονται από παλιοημερολογίτες που δεν έχουν ακριβή γνώση της κατάστασης στο Άγιο Όρος. Οι συγκεκριμένοι παλιοημερολογίτες είτε είναι οπαδοί μίας συγκεκριμένης παράταξης σχισματικών του παλιού ημερολογίου (από τις τουλάχιστον 10-12 αντιμαχόμενες που υπάρχουν σήμερα) είτε είναι υποστηρικτές της ομάδας ατόμων που ρασοφορούν (αλλά δεν είναι ορθόδοξοι μοναχοί) οι οποίοι έχουν καταλάβει τη μονή Εσφιγμένου Αγίου Όρους. Ο γράφων το κείμενο που ανήρτησε το ιστολόγιό σας θα ήταν καλό να τεκμηριώσει με νηφαλιότητα και επιχειρήματα τις απόψεις που εκθέτει ή να αποσύρει το κείμενο ως ψευδές, αντί να εκτοξεύει αβάσιμες βολές εναντίον της μοναστικής κοινότητας του Αγίου Όρους και «μπηχτές». Τόσο η Πολιτεία, όσο και η Εκκλησία με πλειάδα αποφάσεών τους έχουν αποφανθεί για το θέμα. Η Δικαιοσύνη με τελεσίδικες δικαστικές έχει απελάσει από το Άγιο Όρος τους ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΠΑΛΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ που ασυδοτούν στα κτήρια της μονής Εσφιγμένου, αλλά οι αποφάσεις παραμένουν ανεκτέλεστες και η κατάληψη συνεχίζεται. Το ότι είναι σχισματικοί οι άνθρωποι αυτοί και ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ είναι επίσης γνωστό, αφού μόνοι τους αποκόπηκαν από την Εκκλησία. Ακόμη και η 10η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων τους έχει ασκήσει αγωγή, διότι δεν επιτρέπουν στους αρχαιολόγους να εισέλθουν στη μονή. Την ίδια απαγόρευση επιβάλλουν (!) οι καταληψίες στην αστυνομία, στη διοίκηση του Αγίου Όρους και σε κάθε δημόσια αρχή. Οι καταληψίες μετέβαλαν το μοναστήρι σε «τρύπα νομιμότητας», σημείο που ούτε η Πολιτεία, ούτε η Εκκλησία μπορούν να ελέγξουν, παρότι είναι μέσα στο Άγιο Όρος! Η μονή Εσφιγμένου έχει από το 2005 κανονική διοίκηση και νέα αδελφότητα, η οποία προσωρινά διαμένει στις Καρυές, εν αναμονή της... ευγενικής καλοσύνης των καταληψιών να αποχωρήσουν από το μοναστήρι, δεδομένου ότι δεν έχει εκτελεστεί έως τώρα κάποια απόφαση απομάκρυνσής τους, από τις πολλές που έχουν εκδοθεί, τόσο με δικαστικές αποφάσεις, όσο και με εκκλησιαστικές αποφάσεις. Οι μόνοι που δεν δικαιούνται να μιλούν για την «ειρήνη» και την «τάξη» στο Άγιο Όρος είναι αυτοί που τις καταλύουν, δηλαδή οι ίδιοι οι καταληψίες της Εσφιγμένου και οι φανατικοί παλιοημερολογίτες, οι οποίοι διασπείρουν ψεύδη στο youtube, στα ιστολόγια, στις εκπομπές τύπου Χαρδαβέλλα και αυτοεμφανίζονται σαν δήθεν ήρωες και διωκόμενοι. Ούτε γεροντάκια είναι οι καταληψίες, ούτε καν ορθόδοξοι μοναχοί, ούτε πολιορκημένοι, ούτε τους λείπουν τα φάρμακα και τα τρόφιμα. Άλλωστε, από το 2002 που τους ζητήθηκε να αποχωρήσουν έως σήμερα πέρασαν 9 χρόνια «πολιορκίας δίχως φάρμακα και τρόφιμα», οπότε πρόκειται για ένα ακόμη ψευδέστατο κείμενο για το ίδιο θέμα, που ανακυκλώνεται στο διαδίκτυο. Όσοι ενδιαφέρεστε περαιτέρω, κάντε μια αναζήτησε με τη φράση «Προσοχή στον Άθω» για σχετικό άρθρο στην εφημερίδα «Μακεδονία» ή δείτε την επίσημη σελίδα της μονής: www.esphigmenou.gr . Μπορείτε επίσης να δείτε ποια η άποψη ΟΛΩΝ των αγιορείτικων μοναστηριών για το θέμα στη σελίδα: http://www.ecclesia.gr/greek/ news/esfigmenou/moni_faq.html".