Επιστολή της Επιτροπής Αγώνα Πέρδικας-Συβότων-Πάργας κατά της διέλευσης του αγωγού φυσικού αερίου IGI POSEIDON από τα παράλια της Ηπείρου
Το θέμα της διέλευσης του αγωγού φυσικού αερίου IGI POSEIDON από τα παράλια της Ηπείρου, έχει δημιουργήσει μεγάλη αντιπαράθεση ανάμεσα στις τοπικές κοινωνίες της παράκτιας τουριστικής ζώνης της Ηπείρου και την κυβέρνηση. Από την μια οι κάτοικοι θεωρούν ότι το έργο αυτό θα βλάψει ανεπανόρθωτα την οικονομία και θα προκαλέσει τον κοινωνικό μαρασμό μιας περιοχής, η ανάπτυξη της οποίας έχει βασιστεί στην τουριστική βιομηχανία. Και, από την άλλη,
η Κυβέρνηση και η ΔΕΠΑ, επιμένουν στο συγκεκριμένο σχεδιασμό."Εν όψει της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής«Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε, σχετικά με τον Υποθαλάσσιο Αγωγό Φ.Α. IGI POSEIDON, ότι ο σχεδιασμός του, όπως εγκρίθηκε στην προμελέτη του έργου, δημιουργεί προβλήματα στην παράκτια τουριστική ζώνη της Ηπείρου και δεν έχει την απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση. Το έργο αυτό πρόκειται να ψηφιστεί από την Βουλή ως «Έργο Εθνικής Σημασίας» και να ενταχτεί σε διαδικασίες Fast-Track και συζητιέται αυτές τις μέρες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Στα μέλη της Επιτροπής έστειλε την παρακάτω επιστολή η Επιτροπή Αγώνα Πέρδικας-Πάργας-Συβότων. Αντίθετα, όλοι οι κοινωνικοί φορείς και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκηση (Κοινότητα Πέρδικας, Δήμος Πάργας, Δήμος Ηγουμενίτσας, Νομαρχία Θεσπρωτίας), καταγγέλλουν ότι η συγκεκριμένη χάραξη θα πλήξει την δομημένη τουριστική βιομηχανία της περιοχής και τις προοπτικές ανάπτυξής της. Η μετακίνηση του Σταθμού Συμπίεσης που αναγγέλθηκε από τον υφυπουργό κο Μανιάτη δεν λύνει το πρόβλημα καθώς αφενός δεν προβλέπει αλλαγή της διαδρομής του αγωγού που θα διέλθει από δασικές εκτάσεις και ελαιώνες και από περιοχές που, όπως προκύπτει από τις μελέτες του ΙΓΜΕ, παρουσιάζουν μεγάλες κλίσεις, κατολισθητικές ζώνες και ενεργά σεισμικά ρήγματα ενώ αφετέρου η ανάγκη υποστηρικτών εγκαταστάσεων και η πιθανή επέκτασή του θα δημιουργήσει ακόμα δυσμενέστερες επιπτώσεις στην περιοχή. Επιπλέον, η αύξηση της απόστασης από το Σταθμό Συμπίεσης έως το σημείο προσαιγιάλωσης στατιστικά αυξάνει τις πιθανότητες ατυχημάτων (Επιστολή ΔΕΠΑ). Αυτός ο σχεδιασμός του έργου είναι εντελώς ακατάλληλος. Θα αναιρέσει την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, που συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στο ΑΕΠ της Χώρας, ενώ οι μεγάλες τεχνικές δυσκολίες υλοποίησής του αυξάνουν το κόστος κατασκευής κατά πολύ. Θεωρούμε ότι είναι αδιανόητο, ειδικά σε εποχή κρίσης, για το έργο αυτό, που θα ψηφιστεί ως έργο μεγάλης εθνικής σημασίας, να θυσιαστεί η τουριστική βιομηχανία της περιοχής, που είναι επίσης υψίστης εθνικής σημασίας, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει εναλλακτική λύση. Θα θέλαμε από εσάς να ενεργήσετε ώστε, στην επεξεργασία του νομοσχεδίου να επισημανθεί η αναγκαιότητα αλλαγής του σχεδιασμού της διαδρομής του αγωγού (πχ βόρεια χάραξη) εκτός της παράκτιας τουριστικής ζώνης των Συβότων, Πέρδικας, Πάργας. Οι τεχνικοί λόγοι που επικαλείται η ΔΕΠΑ για την απόρριψη της εναλλακτικής πρότασης για τη βόρεια χάραξη ή την Γωνιά υφίστανται και για την προτεινόμενη χάραξη όπως διαπιστώνεται από τις γνωμοδοτήσεις του Λιμενικού Σώματος, του Επιτελείου Ναυτικού και του ΙΓΜΕ. Προσδοκούμε να ενεργήσετε υπερασπιζόμενοι την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας που είναι υψίστης σημασίας για την Ήπειρο και για την χώρα".