Ο "ΟΡΕΣΤΗΣ" ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Κ. ΒΛΑΧΟΣ: Τα «Δωδωναία» να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο
Του Κώστα Αγόρη
Μπορεί στη σκηνή να υπήρχε πιάνο και ο χορός των Αργείων να αποτελούνταν από νέα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, που έφερναν σε… νεοεισαχθέντες φοιτητές με όρεξη, στην αρχή τουλάχιστον, για παιχνίδι, το αποτέλεσμα όμως δικαίωσε τελικά την εξαιρετική από όλες τις απόψεις παράσταση του Εθνικού Θεάτρου που παρουσίασε έναν διαφορετικό «Ορέστη» του Ευριπίδη στο Υπαίθριο Θέατρο της Ε.Η.Μ..
 Η σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά που ισορροπούσε σε κάποιες σκηνές ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, είχε ως αποτέλεσμα έναν χορό απ’ τους καλύτερους που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε αρχαία τραγωδία. Όσο για τις ερμηνείες, κυρίως των δύο πρωταγωνιστών, Νίκου Κουρή και Στεφανίας Γουλιώτη, αλλά και της Τάνιας Τρύπη στο ρόλο της Ελένης και του Ακύλλα Καραζήση ως Μενέλαου, αυτές υπήρξαν και το μεγάλο ατού της παράστασης. Γι΄ αυτό το λόγο εξάλλου οι ηθοποιοί εισέπραξαν στο τέλος της ένα θερμό παρατεταμένο χειροκρότημα από το κοινό που την παρακολούθησε προχθές με ιδιαίτερη προσοχή τον «Ορέστη». Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι την παράσταση προσέφερε στο «κοινό των Ηπειρωτών» η Ε.Η.Μ. με χαμηλή τιμή εισιτηρίου, στα πλαίσια της πρωτοβουλίας της για αναβίωση των ιστορικών εκδηλώσεων των «Δωδωναίων». Βασικός στόχος της Εταιρείας, όπως υπογράμμισε στην ομιλία του λίγο πριν την παράσταση ο δραστήριος πρόεδρος της Ε.Η.Μ. κ. Κώστας Βλάχος, να επιστρέψουν τα «Δωδωναία» οίκαδε, στον χώρο όπου γεννήθηκαν, δηλαδή στο αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, που εδώ και χρόνια παραμένει κλειστό για τέτοιου είδους εκδηλώσεις.