Γιατί θαυμάζω τον Σαλί Μπερίσα-Του Τελνίς Σκούκι (Telnis Skuqi)

Σ. Σ.: Ο Αλβανός διακεκριμένος δημοσιογράφος Τελνίς Σκούκι ζει με την οικογένειά του αυτοεξόριστος στη Νορβηγία, λόγω του ότι κυνηγήθηκε για τη μαχητική δημοσιογραφία στη χώρα του. Δυναμικός και πάνω απ' όλα ασυμβίβαστος και έντιμος, έδωσε σκληρούς αγώνες στην Αλβανία κατά της διαφθοράς, αλλά και υπέρ της Ελληνοαλβανικής φιλίας και συνεργασίας. Μια γενναία και ψύχραιμη φωνή, απ' αυτές, που όλο και λιγοστεύουν στη δημοσιογραφία.
***

Πριν σας δείξω τον θαυμασμό μου για τον δρ Σαλί Μπερίσα, θέλω πρώτα να μοιραστώ μια σύντομη εμπειρία.

Πριν λίγες μέρες, εδώ στη Νορβηγία, ένας Νορβηγός συνάδελφός μου με ρώτησε τι με συνδέει με τη μουσική joik,
Η Joic μουσική έχει μόνο ήχους, όχι λόγια, προέρχεται από την εθνοτική μειονότητα των Samisk, που είναι αρχαίοι κάτοικοι Βίκινγκς, πρόγονοι των σημερινών Νορβηγών.
Κάθε πρωί, μόλις ανοίγω τα μάτια μου, το πρώτο πράγμα που άκουσα είναι χαρούμενη μουσική.
- Ο ήχος, απάντησα. Με χαλαρώνει στο μέγιστο, είναι εθισμός.
* * *
Ο γιατρός Μπερίσα ποτέ δεν αρνήθηκε το παρελθόν του, αντιθέτως, υπερασπίστηκε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με αξιοπρέπεια.
Εγώ στον Μπερίσα δεν κοιτάω το βιογραφικό του (στίχοι), αλλά τους ήχους, όπως και στη joik μουσική.
Το μαχητικό του πνεύμα με εμπνέει. Αυτός που ξεκινά μια μάχη πολεμά μέχρι θανάτου και ποτέ δεν αρνείται να κάνει στιγμιαίους συμβιβασμούς, οπότε είναι Σπαρτιάτης.
Γι' αυτό θαυμάζω τον γιατρό, γιατί εκεί που τον κοιτάζω, βλέπω τον εαυτό μου.
Κοιτάζω τους ανθρώπους κάτω από το δέρμα τους, ως ακτινογραφικός σαρωτής.
Είναι εθισμός ο Σαλί Μπερίσα.

Είναι μεγάλη έμπνευση!