Επτά είναι τα σημεία "καρμανιόλες" της Εγνατίας στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων!

Σύμφωνα με πολυσέλιδη έκθεση του τομέα Λειτουργίας, Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΛΕΣ) του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας, τα σημεία "καρμανιόλες" της οδού στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων είναι επτά! Ειδικότερα πρόκειται για τα τμήματα Ηγουμενίτσα – Λαδοχώρι (σε μήκος 7χλμ.),  Λαδοχώρι – Νεοχώρι, (14,5 χλμ.),  Α/Κ Νεοχωρίου – Ελευθεροχώρι (10 χλμ.), Ελευθεροχώρι – κόμβος Σελλών (17,5 χλμ.), Α/Κ Σελλών – έξοδος σήραγγας Σ2 (4 χλμ.), έξοδος σήραγγας Σ2 – Α/Κ. Δωδώνης (7 χλμ.), κόμβος Δωδώνης – σήραγγα Δωδώνης (9 χλμ).  Συνολικά από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο είναι 17 τα σημεία "καρμανιόλες".  Σ' αυτά τα τμήματα θα πρέπει να γίνουν αμέσως παρεμβάσεις, γιατί ελλοχεύει κίνδυνος για την ασφάλεια των διερχόμενων αυτοκινήτων. Τις εργασίες αποκατάστασης ανέλαβε η εταιρία "ΑΚΤΩΡ" με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Απρίλιο του 2020.  Όπως αναφέρεται στην έκθεση «οι εργασίες λειτουργικής και δομικής αποκατάστασης των οδοστρωμάτων θεωρούνται άμεσης προτεραιότητας και αποτελούν εργασίες συντήρησης υψηλού βαθμού σοβαρότητας, για την ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας». Επισημαίνεται, παράλληλα ότι «δυστυχώς, λόγω έλλειψης χρηματικών πόρων δεν κατέστη δυνατό μέχρι σήμερα, να ξεκινήσουν οι παραπάνω εργασίες, παρά μόνο τοπικές επισκευές (μπαλώματα) του οδοστρώματος». Οι μηχανικοί της Εγνατίας υπογραμμίζουν ότι είναι αναγκαία η αποκατάσταση του οδοστρώματος και η εφαρμογή αντιολισθηρού τάπητα. «Η γήρανση του οδοστρώματος, που οφείλεται κυρίως στη λείανση της επιφάνειας, προκαλεί ολισθηρότητα η οποία συνδέεται άμεσα με τα τροχαία δυστυχήματα», αναφέρεται και προστίθεται πως «η αντιολισθηρή ικανότητα της επιφανειακής στρώσης είναι πρωταρχικής σημασίας σε ένα οδόστρωμα, δεδομένου ότι σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια της οδού και των εποχουμένων». Οι μηχανικοί προειδοποιούν στην έκθεσή τους και για τυχόν ποινικές ευθύνες αναφέροντας ότι «τα προβλήματα σε διάφορα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, έχουν γίνει αντιληπτά όχι μόνο από τους χρήστες αλλά και από τις κατά τόπους αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη θέση της Υπηρεσίας αλλά και των στελεχών της». Για το λόγο αυτόν τονίζουν ότι «πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για την αποκατάσταση της αντιολισθηρής ικανότητας της επιφάνειας, όχι μόνο στα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου όπου παρουσιάζονται ήδη σοβαρά και εκτεταμένα προβλήματα φθορών, ορατά δια γυμνού οφθαλμού, αλλά και στα τμήματα που δεν έχει εφαρμοστεί αντιολισθηρά στρώση».