Αίτημα ετών... Του Κώστα Αγόρη

 

Αίτημα ετών…

✒ Mε ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε κατά τη συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής τα όσα ειπώθηκαν για ένα έργο που αποτελεί αίτημα από ετών για την περιοχή μας και το οποίο έχει… παγώσει εδώ και μερικά χρόνια, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς.

Εναλλακτική έξοδος…

✒ Ο λόγος για τον κόμβο της Εγνατίας Οδού στον Δρίσκο. Για τη χρησιμότητά του δεν χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα, είναι αυτονόητη και ας υποστηρίζουν κάποιοι το αντίθετο. Θα προσφέρει μία εναλλακτική έξοδο σε όσους κινούνται στον αυτοκινητόδρομο προς το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, πέραν εκείνης στην Πεδινή που είναι η μοναδική. 

Ριγμένα Γιάννενα!

✒ Τα Γιάννενα είναι πιθανώς η μόνη μεγάλη πόλη που έχει μόνο μία είσοδο – έξοδο στην Εγνατία. Ακόμα και τα… ταπεινά Γρεβενά έχουν δύο κόμβους που οδηγούν στην πόλη. Και για την Καστοριά δύο κόμβοι εξόδου υπάρχουν στον κάθετο άξονα της Εγνατίας. Μιλάμε για πόλεις με μέγεθος πέντε φορές μικρότερο της δικής μας…

Αποτρεπτικό…

✒ Το βόρειο τμήμα του Λεκανοπεδίου είναι εκείνο που θα έχει τα μεγαλύτερα οφέλη από έναν κόμβο στον Δρίσκο, καθώς θα γίνει πιο εύκολη η πρόσβαση προς αυτό. Σήμερα για να φτάσει κανείς από την Πεδινή στο Πέραμα ή την Αμφιθέα πρέπει να διασχίσει όλο το Λεκανοπέδιο και αυτό είναι αποτρεπτικό. Με τον κόμβο θα αλλάξει το πράγμα.

Μεγάλο «εμπόδιο»…

✒ Υπάρχει όμως ένα σοβαρό… εμπόδιο και αυτό δεν είναι άλλο από την εταιρία «Εγνατία οδός Α.Ε.», η οποία εξαρχής αντιστάθηκε στην προοπτική κατασκευής του κόμβου θεωρώντας τον άσκοπο και επικαλούμενη και τεχνικά θέματα ασφάλειας, όπως τόνισε προχθές ο Αλέκος Καχριμάνης. Σε κάθε κρούση των τοπικών φορέων -και έγιναν πολλές- η απάντησή της ήταν αρνητική!  

Όλοι συμφωνούσαν! 

✒ Θυμηθήκαμε, για παράδειγμα, μία σύσκεψη που είχε γίνει στην Περιφέρεια τον Νοέμβριο του 2018 (φωτό) -την οποία είχαμε παρακολουθήσει- με τη συμμετοχή Δημάρχων όπως του Θωμά Μπέγκα, βουλευτών (Γιάννης Στέφος), εκπροσώπων τοπικών φορέων όπως το ΤΕΕ και η Ένωση Ξενοδόχων κλπ. Όλοι τότε είχαν συμφωνήσει για την αναγκαιότητα κατασκευής κόμβου στον Δρίσκο, όμως η «Εγνατία οδός Α.Ε.» είχε άλλη άποψη. 

Ερώτηση στη Βουλή…

✒ Θυμόμαστε επίσης ερώτηση του Κώστα Τασούλα ως βουλευτή της αντιπολίτευσης εκείνη την εποχή προς τον τότε υπουργό Χρ. Σπίρτζη για το ίδιο θέμα. Η απάντηση πάλι μέσω της «Εγνατία Οδός» ήταν ότι ο κόμβος είναι ακριβός και τεχνικά δύσκολος, με τον κ. Τασούλα να εξανίσταται.  

Ο λόγος στον ανάδοχο!

✒ Γι’ αυτό και ο Περιφερειάρχης έδειξε προχθές προς τον ανάδοχο του οδικού άξονα, την ΤΕΡΝΑ δηλαδή, η οποία κάποια στιγμή το επόμενο διάστημα θα παραλάβει την Εγνατία Οδό και από εκείνη πια θα εξαρτηθεί το αν θα γίνει ο κόμβος ή όχι. Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε και πολύ… αισιόδοξοι! 

Αν το υπουργείο…

✒ Φυσικά, αν η νυν ηγεσία του υπουργείου Υποδομών το θελήσει, μπορεί να πιέσει για τον κόμβο. Αρκεί να «θυμίσει» στον παραχωρησιούχο τα -πολλά- εκατομμύρια που διαθέτει αυτή την εποχή για εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις επί του αυτοκινητόδρομου τις οποίες έπρεπε να κάνει ο ίδιος και να του απαιτήσει να βάλει στο πρόγραμμα το συγκεκριμένο έργο. Τόσο απλά…