ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Από πού ως πού ναυπηγεία;

Με σφοδρότητα τοποθετείται ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θωμάς Πιτούλης σε πρόσφατη αναφορά του Κερκυραίου υφυπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Στέφανου Γκίκα, όπου γίνεται λόγος περί της προθέσεως της εταιρίας "Γκριμάλντι", που έχει αγοράσει το λιμάνι,  για κατασκευή ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης  στην περιοχή. 

Στην ανακοίνωση του κ. Πιτούλη αναφέρεται μεταξύ άλλων: "Θέλω  να  ενημερώσω ΑΠΑΝΤΕΣ ότι οι Θεσπρωτοί  δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα και ποτέ να κάνει την  Ηγουμενίτσα….  Σκαραμαγκά". 

Και προσθέτει: 

"Θέτω δημοσίως κάποια ερωτήματα προς τον κ. υφυπουργό ιδιαίτερα δε μετά την προτροπή του Πρωθυπουργού προς όλους τους Υπουργούς της Κυβέρνησης και όλους τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ‘’ να δώσουν μεγάλη βαρύτητα στην καθημερινότητα του πολίτη και να αφουγκράζονται την Κοινωνία ‘’  .

Σε ότι αφορά τα Υπηρεσιακά : Ενημερώθηκε ο υφυπουργός ότι μετά την σύμβαση παραχώρησης όλες οι βοήθειες από την ΟΛ.ΗΓ Α.Ε που τώρα διοικείται  από τον όμιλο Grimaldi , προς το Λιμεναρχείο  κόπηκαν εν μία νυκτί ; Ποιος τους καλύπτει την καθαριότητα στα κρατητήρια ; Ποιος τους προμηθεύει γραφική ύλη όταν ζητούν ; Σε ποιους απευθύνονται  «εγγράφως» για ενεργοποίηση εγκυκλίων που προβλέπουν την δυνατότητα από τους Ο.Τ.Α να υποστηρίζουν το κόστος επισκευής των οχημάτων τους ; Σε ποιους απευθύνονται για να συντηρήσουν το κτίριο του πυροσβεστικού κλιμακίου εντός του λιμένα και ποιος παρέχει την βοήθειά του;

Σε ότι αφορά τη νέα Διοίκηση  του Οργανισμού Λιμένος: Ενημερώθηκε για τις αυθαίρετες αποφάσεις της,  σε ότι αφορούν κατάργηση του πάρκινγκ στο παλιό λιμάνι, τις υπέρογκες αυξήσεις στα τέλη ελλιμενισμού ερασιτεχνικών και επαγγελματικών σκαφών  , σε όλη την περιοχή δικαιοδοσίας του Οργανισμού ;

Ενημερώθηκε ο Υφυπουργός για την  παράταση υποβολής του Business Plan από πλευράς της νέας Διοίκησης του Οργανισμού ( έπρεπε μέχρι 30 Ιουνίου 2024 να κατατεθεί )  που όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου , στις προθέσεις τους είναι ‘’ να θέσουν πρώτα αίτημα αναθεώρησης του Master Plan της Λιμενικής Ζώνης  ( χωροταξικός σχεδιασμός ) και μετά να το καταθέσουν; Γιατί αυτή η καθυστέρηση ; Για να Χωροθετήσουν  δραστηριότητες ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ;

Φαίνεται  ότι όχι μόνο  δεν έχουν καταλάβει  το μήνυμα που σε κάθε αποστροφή του λόγου του ο Πρωθυπουργός αναφέρει: «Να αφουγκραστούμε  την κοινωνία! » αλλά  κάνουν και   ένα βήμα πιο πίσω . Επιχειρούν να κάνουν την Ηγουμενίτσα…Σκαραμαγκά ,  κόντρα στη Βούληση της Τοπικής Κοινωνίας .

Είναι προφανές ότι ορισμένοι που δεν έχουν καμμιά επαφή με την πραγματικότητα παρέσυραν τον Υφυπουργό και  προσπαθούν με κινήσεις εντυπωσιασμού να καλύψουν την απραξία τους , την ανικανότητα τους  και  την απουσία πολιτικής βούλησης και αποφασιστικότητας .

Ο  κύριος υφυπουργός πέραν  των παραπάνω ,  απαξίωσε και τις τοπικές αρχές,  Δήμο Ηγουμενίτσας, Δήμο Φιλιατών και Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, κάτι που δεν έκανε στην εκλογική του Περιφέρεια , όπως φαίνεται στο Δελτίο Τύπου του Γραφείου του,  τηρώντας δυο μέτρα και δυο σταθμά .  Πιστεύω ότι  μία συζήτηση μαζί τους θα  ήταν πολύ πιο χρήσιμη  και προς όφελός του και σε τελική ανάλυση αυτοί είναι οι νόμιμοι και δημοκρατικά εκλεγμένοι εκπρόσωποι του Θεσπρωτικού λαού   .

Μετείχε σε συσκέψεις για θέματα πέραν των αρμοδιοτήτων του ,  έχοντας  δίπλα του  τον τοπικό Βουλευτή και τον συντοπίτη του Κερκυραίο εκπρόσωπο του Ομίλου Grimaldi  κ. Κουλούρη. Θέματα όπως αυτά της χωροθέτησης Λιμενικών Δραστηριοτήτων έχουν μεγάλη βαρύτητα και  αφορούν άλλα Υπουργεία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Τοπική Κοινωνία.

Ένας εκπρόσωπος της Κυβέρνησης δεν μπορεί να συνομιλεί  με εκπρόσωπο του Ομίλου Grimaldi για χωροταξικά θέματα της ζώνης Λιμένος και για Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες ιδιαίτερα δε όταν ο κ. Κουλούρης , είναι μεταξύ των άλλων  και πλοιοκτήτης  πλειάδας Ferry Boats,  με δεσπόζουσα θέση στην Τοπική Γραμμή Ηγουμενίτσας – Κέρκυρας. Όπως όλοι γνωρίζομε τα καράβια  θέλουν τακτικές επισκευές και συντηρήσεις, που παρέχονται σε οργανωμένες ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες" .