Η ιδιωτικοποίηση της "Εγνατίας" θα εκτινάξει τα διόδια στη ύψη, λένε οι εργαζόμενοι

Η ιδιωτικοποίηση της "Εγνατίας" θα εκτινάξει τα διόδια στη ύψη, πάνω και από το μισό λένε  οι εργαζόμενοι. Όπως υποστηρίζουν η σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων, δεν είναι απαραίτητη. Και αυτό, γιατί, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, με τη νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ.), τα ετήσια έσοδα των διοδίων το 2019 εκτιμώνται σε περίπου 200.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70-80.000.000 ευρώ/έτος. Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος. Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ., το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.), το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.