Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H "Oδύσσεια" νεαρού αγρότη, όπως την περιγράφει ο αμπελουργός Θωμάς Λίγας

"Oδύσσεια" πέρασε  ένας νεαρός αγρότης, με σπουδές, που θέλησε να κάνει κάτι στον τόπο του, αλλά το αποτέλεσμα είναι, μετά την απογοήτευση, που εισέπραξε, να σκέφτεται να ξενιτευτεί... Θα στερηθούμε από έναν παραγωγικό νέο, με όνειρα και ελπίδες, και ταυτόχρονα θα υπάρξει ένας ακόμη μετανάστης, που θα προστεθεί στην αλυσίδα των χιλιάδων άλλων. Αποδυναμώνεται η πατρίδα μας, γιατί δεν αποφασίζουμε να αλλάξουμε, κρατούντες και λαός.   Ο αμπελουργός-οινοποιός Θωμάς Λίγα  περιγράφει στο "Πρώταγον" με πολύ παραστατικό τρόπο, που πρέπει να μας προβληματίσει, αλλά και να μας αφυπνίσει, το θέμα. Μεταξύ των άλλων αναφέρει: "Θα σας διηγηθώ την ιστορία ενός ακόμη νεαρού στην Ελλάδα ο οποίος προσπάθησε να ανοίξει τα φτερά του. Να ξεκινήσει την ζωή του δουλεύοντας όπως έμαθε στο σπίτι του, ασκώντας το επάγγελμα που σπούδασε.Νοίκιασε δύο αμπέλια 24 στρεμμάτων και τα δούλευε στη διάρκεια των αδειών που έπαιρνε κατά τη διάρκεια της θητείας του στον Ελληνικό Στρατό, σε αγροτική περιοχή, στην ελληνική επαρχία. Δήλωσε κανονικά τη δραστηριότητά του στις ελληνικές αρχές, σε ΟΣΔΕ και ΔΟΥ σαν αγρότης ειδικού καθεστώτος, έκανε όλες τις διατυπώσεις. Τελείωσε την στρατιωτική του υποχρέωση τον περσινό Αύγουστο. Το Σεπτέμβριο τρύγησε τους κόπους του και πούλησε με τιμολόγιο στο τοπικό οινοποιείο τα σταφύλια του. Πληρώθηκε τους κόπους του με το μικρό, έστω, ποσό – χαρτζιλίκι που πήρε, γύρω στα 5.700€. Για εκείνον ήταν μια ωραία αρχή. Άρχισε να σχεδιάζει το μέλλον του, με το βλέμμα του στραμμένο στο βάθος του χρόνου. Γράφτηκε ως νέος αγρότης στο πρόγραμμα του υπουργείου Γεωργικής «Ανάπτυξης», έκανε αίτηση στον ασφαλιστικό φορέα (ΟΓΑ) και δήλωσε τη φετινή οικονομική του δραστηριότητα στην Εφορία, έτσι όπως πρέπει για έναν σοβαρό παραγωγό σε ένα σοβαρό ευρωπαϊκό κράτος. Έμεινε ήσυχος: τα είχε κάνει όλα σωστά. Αμ δε που θα μείνει ήσυχος! Ήρθε η ώρα, λοιπόν, ο φέρελπις νεαρός παραγωγός να μάθει την σκληρή πραγματικότητα... Ήρθε η ώρα να μάθει ότι από το ποσό των 6.390 ευρώ που δήλωσε συνολικά ο νεαρός αμπελουργός στην Εφορεία (5.700 από την αμπελουργική δραστηριότητα και 690 από άλλες πηγές), το κράτος του ζήτησε να πληρώσει φόρο 2.520 ευρώ. Τα 1.260 για το 2016 και άλλα 1.260 για το 2017, μια και το κράτος είναι σίγουρο πως του χρόνου ο νεαρός αμπελουργός θα πιαστεί κορόιδο να δουλέψει στη χώρα με τέτοια φορολογία. Του ζήτησε, ουσιαστικά, να τα παρατήσει και να ξενιτευτεί! Διότι δεν είναι μόνο αυτό… Προκειμένου η ΔΟΥ να τον κατατάξει σε καθεστώς κατ’ επάγγελμα αγρότη και να τον απαλλάξει από αυτόν το φόρο, χρειάζεται πιστοποιητικό ασφάλισης από τον ΟΓΑ. Ο ΟΓΑ, όμως, για να τον εγγράψει, χρειάζεται τη δήλωση εισοδήματος της προηγούμενης χρήσης! Δηλαδή, ο νεαρός αμπελουργός πρέπει φέτος να πληρώσει το δυσβάσταχτο φόρο με την ελπίδα ότι του χρόνου αυτό θα συμψηφιστεί στη δήλωσή του, εφόσον γίνει δεκτή η ένστασή του και δικαιωθεί. Αυτό του λεν οι υπάλληλοι των αρμόδιων υπηρεσιών οι οποίοι δεν μπορούν να κάνουν τίποτε πέρα από το να απορούν και να εξίστανται κι αυτοί... Ο νέος αμπελουργός, όμως, σκέφτεται αν πρέπει να ετοιμαστεί για το φρενοκομείο ή για άλλη χώρα. Είναι γνωστό όμως πως στην κατηγορία αυτή ανήκουν άλλοι 12.000 τουλάχιστον νέοι αγρότες... Πόση ικανότητα χρειάζεται για αυτό το απλό πράγμα, δηλαδή για την έμπρακτη ενθάρρυνση των νέων να ασχοληθούν με την γεωργία, με τόσο λόγο που γίνεται γι αυτήν την πολυθρύλητη παραγωγική ανασυγκρότηση;...".

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νοσταλγική ιστορία με τις καλάθες της Μπολιάνας Θεσπρωτίας στις αρχές του 20ου αιώνα...

Του Πέτρου Μίντζα Η ιστορία με τις καλάθες της Μπολιάνας, ξεκινάει κάπου στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν οι δύο Οσδινιάτες: Γιώργος Ζήσης και Χαράλαμπος -Χαρλάμης Μπάτσης (παππούς του αξέχαστου καθηγητή ιατρικής Μπάμπη), που είχαν μεταναστεύσει στην Αίγυπτο, επέστρεψαν στο χωριό τους και με τα χρήματα που έφεραν,αγόρασαν απέναντι στην εύφορη Μπολιάνα κτήματα και στη συνέχεια έχτισαν και από ένα σπιτάκι. Για να μπορούν να περνάνε τον υγρό φράχτη του Καλαμά τους χειμερινούς μήνες, χωρίς να

Ξεκινάει η αναστήλωση των πηγαδιών και της οικίας Μπούση στο Σούλι...

Ξεκινάει η αναστήλωση των πηγαδιών και της οικίας Μπούση στο Σούλι. Ειδικότερα εγκρίνονται οι όροι προγραμματικής σύμβασης  μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού/Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας και του δήμου Σουλίου για την υλοποίηση του έργου «Αναστήλωση – επισκευή οικίας Μπούση και πηγαδιών στον Ιερό Χώρο του Σουλίου, προϋπολογισμού 200.000 €".  Τα περισσότερα πηγάδια, που είναι κατασκευασμένα σε σχήμα κυκλικό, βρίσκονται κοντά στο κάστρο της Κιάφας και ο συνολικός αριθμός τους πλησίαζε στο παρελθόν τα 400, αφού κάθε οικογένεια Σουλιωτών διέθετε το δικό της. Σήμερα, στην περιοχή με την ονομασία Πηγάδια είναι συγκεντρωμένα περίπου 67 πηγάδια εκ των οποίων στέκονται όρθια τα 40. Πρόκειται για μια μικρή πεδιάδα ανάμεσα στα βουνά, εκεί όπου στέκονται ακόμα οι τοίχοι από το σπίτια των Μποτσαραίων και του Τζαβέλα, καθώς και το Βουλευτήριο, όπου έκαναν τις συνάξεις οι οπλαρχηγοί και οι εκπρόσωποι των οικογενειών.  Ο συνολικός αριθμός των πηγαδιών πλ…

Οι συγγενείς των 49 εκτελεσθέντων προκρίτων της Παραμυθιάς, δεν πήραν ποτέ σύνταξη από το ελληνικό κράτος!

Σαράντα εννέα πρόκριτοι εκτελέστηκαν στην Παραμυθιά, κατά την Κατοχή, από τους Γερμανούς, καθ' υπόδειξιν των "Τσάμηδων". Οι εκτελεσθέντες θεωρήθηκαν άμαχος πληθυσμός και οι συγγενείς τους πρώτου βαθμού δεν έλεβαν ποτέ την τιμητική σύνταξη, που προβλέπεται όταν οι εκτελεσθέντες είναι στον πόλεμο.  Είναι, δηλαδή, εν ενεργεία πολεμιστές. Όμωςστην Κατοχή ολόκληρη η χώρα ήταν ένα απέραντο πολεμικό μέτωπο, όπου τακτικός στρατός δεν υπήρχε, άρα όλοι έκαναν αντίσταση με τον τρόπο τους. Έτσι οι άμεσοι συγγενείς των θυμάτων της Γερμανικής θηριωδίας θα έπρεπε να δικαιούνται την τιμητική σύνταξη. Όχι ως οικονομική ανταμοιβή, αλλά ως ηθική επιβράβευση. 

Παραγωγή τσίπουρου στη Λιβαδειά Βορείου Ηπείρου... (ΦΩΤΟ)

Βρεθήκαμε στη Λειβαδιά της Βορείου Ηπείρου. Στην πολύ φιλόξενη οικογένεια του Σπύρου Γκίκα. Εκείνη την ημέρα, που τον επισκεφτήκαμε, έβγαζε τσίπουρο από τα σταφύλια του, ακολουθώντας τη γνωστή διαδικασία του καζανιού. Ευγενής, το ίδιο και η σύζυγός του, οι οποίοι προσέφεραν με πολύ αγάπη διάφορα κεράσματα στην παρέα, μας καλοδέχτηκαν αρχοντικά, δείχνοντας τα υπέροχα αισθήματα της καρδιάς τους και μας εξήγησαν ότι  "το τσίπουρο παρασκευάζεται με την απόσταξη των στεμφύλων (στράφυλα ή τσίπουρα), δηλαδή από τα υπολείμματα των σταφυλιών, που μένουν μετά το πάτημα και την εξαγωγή του μούστου για την παραγωγή κρασιού. Επίσης, δυνατή είναι και η απόσταξη ολόκληρων των σταφυλιών, όπου σ' αυτή την περίπτωση η απόδοση είναι μεγαλύτερη.  Η ποιοτική παραγωγή του τσίπουρου απαιτεί αργή απόσταξη σε ήπια θερμοκρασία και σωστό διαχωρισμό του αποστάγματος σε τρία στάδια: Κεφαλές – καρδιά – ουρές. Η καρδιά, που περιλαμβάνει τα επιθυμητά συστατικά, είναι η βάση για την παραγωγή ποιοτικού τσίπου…

Σωτήρης Δημητρίου: "Ο δρόμος της αξιοπρέπειας είναι ανηφορικός"...

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Θεσπρωτός συγγραφέας του ιστορικού μυθισοτρήματος "Μείναμε εμείς...!" σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη "φωτίζει" το βιβλίο του και τον εαυτό του... Είναι πολύ συναρπαστικό, αλλά και χρήσιμο συνάμα να μιλάει κανείς με τον Θεσπρωτό συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου. Τόσο συναρπαστικό, που περνούν τα δευτερόλεπτα, τα λεπτά και οι ώρες, χωρίς να σου αφήνουν ούτε το παραμικρό σημάδι κόπωσης. Τον ακούς και τον απολαμβάνεις... Αυθόρμητος , «ντόμπρος» και γενικά «ψαγμένος»  τύπος ο Σωτήρης Δημητρίου, μιλάει χωρίς περιστροφές και χωρίς υπονοούμενα. Αλλά με καθαρότητα και με πειθώ. Έτσι λειτούργησε και στο πρώτο του βιβλίο «Μείναμε εμείς...!». Μυθιστορηματική μορφή, μπορεί να έχει, το βιβλίο,  ωστόσο ο κ. Δημητρίου τις αλήθειες της εποχής, γύρω στα

Η δημοτική κοινότητα της Νέας Σελεύκειας θα τιμήσει τον αρχιμανδρίτη π. Μεθόδιο Ντελή...

Η δημοτική κοινότητα της Νέας Σελεύκειας Θεσπρωτίας, σύμφωνα με ανακοίνωση-πρόσκληση, που υπογράφει ο πρόεδρός της Γεώργιος Ιωάννου, θα τιμήσει με πλακέτα τον ηγούμενο της Μονής Γηρομερίου Μεθόδιο Ντελή. Η τιμητική διάκριση θα απονεμηθεί στο πλαίσιο της εκδήλωσης, που περιλαμβάνει όρθρο-θεία λειτουργία-ομιλία-επιμνημόσυνη δέηση-κατάθεση στεφάνων στο μνημείο, για την ημέρα εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου.