Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μεταφερόμενοι επαγγελματίες ζητιάνοι πλημμύρισαν τη Θεσπρωτία!

Όπου και αν σταθεί κανείς στην παράλια κυρίως περιοχή της Θεσπρωτίας, ιδιαίτερα στην Ηγουμενίτσα και στα Σύβοτα, θα βρεθεί "αντιμέτωπος" με άτομα, που ζητιανεύουν, κάθε φύλου και ηλικίας. Πρόκειται για μεταφερόμενους επαγγελματίες ζητιάνους, που όπως έλεγαν στην "Κάτοψη" πολλοί Θεσπρωτοί πολίτες, επιμένουν για τον οβολό και γίνονται και φορτικοί πολλές φορές. Μάλιστα κάτοικοι προτρέπουν την τοπική αστυνομία να παρέμβει, γιατί η δραστηριότητα της επαιτείας τις περισσότερες φορές δεν είναι νόμιμη. Πρόκειται για άτομα που το κάνουν επαγγελματικά, καθώς δεν ξέρουν να κάνουν κάτι άλλο εκτός του να ζητιανεύουν. Έτσι βιοπορίζονται. Στιγμιότυπο μιας ημέρας. «Παρακαλώ, βοηθήστε με, πεινάω», λέει ξανά και ξανά στους περαστικούς η γυναίκα που πουλάει χαρτομάντιλα και στυλούς, κρατώντας ένα μικρό παιδί, στον πεζόδρομο Ηγουμενίτσας. Στην ερώτησή μας «από πού είσαι» η ίδια επαναλαμβάνει «παρακαλώ, βοηθήστε με, πεινάω». Όταν αρνούμαστε να της δώσουμε κάτι,  σηκώνεται θυμωμένη λέγοντας κάτι μέσα της και απομακρύνεται βιαστικά, σχεδόν τρέχοντας. Όλοι αυτοί οι επαίτες, που στραγγίζουν το υστέρημα και την ευαισθησία του κόσμου, μεταλλάσσονται στους δρόμους σε ένα άγνωστο πόλεμο. Τα μωρά στα πεζοδρόμια αποτελούν το καλύτερο χαρτί στις επιχειρήσεις της επαιτείας. Ψευτο-μαμάδες να εξαργυρώνουν τις παιδικές ψυχές με μερικές χούφτες ευρώ.  Είναι βέβαια και «νέας εισαγωγής» από τα Βαλκάνια. 
Έντυπη

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νοσταλγική ιστορία με τις καλάθες της Μπολιάνας Θεσπρωτίας στις αρχές του 20ου αιώνα...

Του Πέτρου Μίντζα Η ιστορία με τις καλάθες της Μπολιάνας, ξεκινάει κάπου στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν οι δύο Οσδινιάτες: Γιώργος Ζήσης και Χαράλαμπος -Χαρλάμης Μπάτσης (παππούς του αξέχαστου καθηγητή ιατρικής Μπάμπη), που είχαν μεταναστεύσει στην Αίγυπτο, επέστρεψαν στο χωριό τους και με τα χρήματα που έφεραν,αγόρασαν απέναντι στην εύφορη Μπολιάνα κτήματα και στη συνέχεια έχτισαν και από ένα σπιτάκι. Για να μπορούν να περνάνε τον υγρό φράχτη του Καλαμά τους χειμερινούς μήνες, χωρίς να

Ξεκινάει η αναστήλωση των πηγαδιών και της οικίας Μπούση στο Σούλι...

Ξεκινάει η αναστήλωση των πηγαδιών και της οικίας Μπούση στο Σούλι. Ειδικότερα εγκρίνονται οι όροι προγραμματικής σύμβασης  μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού/Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας και του δήμου Σουλίου για την υλοποίηση του έργου «Αναστήλωση – επισκευή οικίας Μπούση και πηγαδιών στον Ιερό Χώρο του Σουλίου, προϋπολογισμού 200.000 €".  Τα περισσότερα πηγάδια, που είναι κατασκευασμένα σε σχήμα κυκλικό, βρίσκονται κοντά στο κάστρο της Κιάφας και ο συνολικός αριθμός τους πλησίαζε στο παρελθόν τα 400, αφού κάθε οικογένεια Σουλιωτών διέθετε το δικό της. Σήμερα, στην περιοχή με την ονομασία Πηγάδια είναι συγκεντρωμένα περίπου 67 πηγάδια εκ των οποίων στέκονται όρθια τα 40. Πρόκειται για μια μικρή πεδιάδα ανάμεσα στα βουνά, εκεί όπου στέκονται ακόμα οι τοίχοι από το σπίτια των Μποτσαραίων και του Τζαβέλα, καθώς και το Βουλευτήριο, όπου έκαναν τις συνάξεις οι οπλαρχηγοί και οι εκπρόσωποι των οικογενειών.  Ο συνολικός αριθμός των πηγαδιών πλ…

Οι συγγενείς των 49 εκτελεσθέντων προκρίτων της Παραμυθιάς, δεν πήραν ποτέ σύνταξη από το ελληνικό κράτος!

Σαράντα εννέα πρόκριτοι εκτελέστηκαν στην Παραμυθιά, κατά την Κατοχή, από τους Γερμανούς, καθ' υπόδειξιν των "Τσάμηδων". Οι εκτελεσθέντες θεωρήθηκαν άμαχος πληθυσμός και οι συγγενείς τους πρώτου βαθμού δεν έλεβαν ποτέ την τιμητική σύνταξη, που προβλέπεται όταν οι εκτελεσθέντες είναι στον πόλεμο.  Είναι, δηλαδή, εν ενεργεία πολεμιστές. Όμωςστην Κατοχή ολόκληρη η χώρα ήταν ένα απέραντο πολεμικό μέτωπο, όπου τακτικός στρατός δεν υπήρχε, άρα όλοι έκαναν αντίσταση με τον τρόπο τους. Έτσι οι άμεσοι συγγενείς των θυμάτων της Γερμανικής θηριωδίας θα έπρεπε να δικαιούνται την τιμητική σύνταξη. Όχι ως οικονομική ανταμοιβή, αλλά ως ηθική επιβράβευση. 

Παραγωγή τσίπουρου στη Λιβαδειά Βορείου Ηπείρου... (ΦΩΤΟ)

Βρεθήκαμε στη Λειβαδιά της Βορείου Ηπείρου. Στην πολύ φιλόξενη οικογένεια του Σπύρου Γκίκα. Εκείνη την ημέρα, που τον επισκεφτήκαμε, έβγαζε τσίπουρο από τα σταφύλια του, ακολουθώντας τη γνωστή διαδικασία του καζανιού. Ευγενής, το ίδιο και η σύζυγός του, οι οποίοι προσέφεραν με πολύ αγάπη διάφορα κεράσματα στην παρέα, μας καλοδέχτηκαν αρχοντικά, δείχνοντας τα υπέροχα αισθήματα της καρδιάς τους και μας εξήγησαν ότι  "το τσίπουρο παρασκευάζεται με την απόσταξη των στεμφύλων (στράφυλα ή τσίπουρα), δηλαδή από τα υπολείμματα των σταφυλιών, που μένουν μετά το πάτημα και την εξαγωγή του μούστου για την παραγωγή κρασιού. Επίσης, δυνατή είναι και η απόσταξη ολόκληρων των σταφυλιών, όπου σ' αυτή την περίπτωση η απόδοση είναι μεγαλύτερη.  Η ποιοτική παραγωγή του τσίπουρου απαιτεί αργή απόσταξη σε ήπια θερμοκρασία και σωστό διαχωρισμό του αποστάγματος σε τρία στάδια: Κεφαλές – καρδιά – ουρές. Η καρδιά, που περιλαμβάνει τα επιθυμητά συστατικά, είναι η βάση για την παραγωγή ποιοτικού τσίπου…

Σωτήρης Δημητρίου: "Ο δρόμος της αξιοπρέπειας είναι ανηφορικός"...

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Θεσπρωτός συγγραφέας του ιστορικού μυθισοτρήματος "Μείναμε εμείς...!" σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη "φωτίζει" το βιβλίο του και τον εαυτό του... Είναι πολύ συναρπαστικό, αλλά και χρήσιμο συνάμα να μιλάει κανείς με τον Θεσπρωτό συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου. Τόσο συναρπαστικό, που περνούν τα δευτερόλεπτα, τα λεπτά και οι ώρες, χωρίς να σου αφήνουν ούτε το παραμικρό σημάδι κόπωσης. Τον ακούς και τον απολαμβάνεις... Αυθόρμητος , «ντόμπρος» και γενικά «ψαγμένος»  τύπος ο Σωτήρης Δημητρίου, μιλάει χωρίς περιστροφές και χωρίς υπονοούμενα. Αλλά με καθαρότητα και με πειθώ. Έτσι λειτούργησε και στο πρώτο του βιβλίο «Μείναμε εμείς...!». Μυθιστορηματική μορφή, μπορεί να έχει, το βιβλίο,  ωστόσο ο κ. Δημητρίου τις αλήθειες της εποχής, γύρω στα

Η δημοτική κοινότητα της Νέας Σελεύκειας θα τιμήσει τον αρχιμανδρίτη π. Μεθόδιο Ντελή...

Η δημοτική κοινότητα της Νέας Σελεύκειας Θεσπρωτίας, σύμφωνα με ανακοίνωση-πρόσκληση, που υπογράφει ο πρόεδρός της Γεώργιος Ιωάννου, θα τιμήσει με πλακέτα τον ηγούμενο της Μονής Γηρομερίου Μεθόδιο Ντελή. Η τιμητική διάκριση θα απονεμηθεί στο πλαίσιο της εκδήλωσης, που περιλαμβάνει όρθρο-θεία λειτουργία-ομιλία-επιμνημόσυνη δέηση-κατάθεση στεφάνων στο μνημείο, για την ημέρα εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου.