Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολύ πετυχημένα πειράματα φυσικής από μαθητές Λυκείου στην Ηγουμενίτσα!

Ποια παιδιά απέσπασαν διακρίσεις...
Πειραματικός διαγωνισμός για μαθητές Λυκείου έγινε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Θεσπρωτίας, με το γενικό τίτλο «Ημέρες Φυσικών Επιστημών 2017». Πολύ πετυχημένα
ήταν τα πειράματα από 40 μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του 1ου και του 2ου Γενικού Λυκείου Ηγουμενίτσας με θέμα «υπολογισμός πυκνότητας στερεών και υγρών». Την τρίτη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τους μαθητές/τριες: Κύργιο ΧρήστοΚαρβούνη Γεωργία και Κιάπε ΕλευθερίαΤη δεύτερη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τις μαθήτριες: Σβεντζούρη ΦωτεινήΤένκο Μιράντα και Τσιμπούρη ΕυαγγελίαΤην πρώτη θέση κατέλαβε ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τη μαθήτρια Μπρέστα Ελένη και το μαθητή Μητσιώνη Κωνσταντίνο: εκτέλεσαν δεκαπέντε διαφορετικές εκδοχές πειραμάτων υπολογισμού πυκνότητας στερεών και υγρών, ως εξής:
Π1 : Πυκνότητα στερεού με κανονικό γεωμετρικό σχήμα (κύλινδρος αλουμινίου)
Π2 : Πυκνότητα στερεού με ακανόνιστο γεωμετρικό σχήμα (ξυλόβιδες)
Π3 : Πυκνότητα υγρού (νερό βρύσης) με απευθείας μέτρηση μάζας και όγκου
Π4 : Πυκνότητα υγρού (ζαχαρόνερο) με χρήση «δοχείου πυκνότητας»
Π5 : Πυκνότητα σφαιριδίων από φυσίγγιο κυνηγετικού όπλου με το «δοχείο πυκνότητας»
Π6 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτρου)
Π7 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση ζυγού)
Π8 : Πυκνότητα ξύλινου (οξυά) κυλίνδρου (μέθοδος κατακόρυφης πλεύσης)
Π9 : Πυκνότητα ξύλινου (πεύκο) σώματος (μέθοδος συλλογής υπερχείλισης)
Π10 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία επιπλέοντος ερματισμένου κυλίνδρου)
Π11 : Πυκνότητα παραφινέλαιου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτου)
Π12 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με ελατηρίου μικρής σταθεράς)
Π13 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με χρήση ζυγού)
Π14 : Πυκνότητα ελαιόλαδου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος U)
Π15 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος διπλού U)
Για την αξιολόγηση των ομάδων η επιτροπή -αποτελούμενη από καθηγητές ΠΕ04 των Σχολείων της περιοχής μας- έλαβε υπόψη της την εκ μέρους των μαθητών θεωρητική θεμελίωση της πειραματικής διαδικασίας, την ορθή εκτέλεση του πειράματος, και τη συμφωνία αποτελέσματος και της αντίστοιχης τιμής που δίνεται από τη βιβλιογραφία (ή της τιμής που προήλθε από τον σχετικό υπολογισμό που είχε προηγηθεί στο ΕΚΦΕ). Με βάση την αξιολόγηση αυτή:
ΤηΕίναι αλήθεια ότι η μελέτη της φυσικής αποτελούσε και αποτελεί μια εμπειρία όχι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και συναρπαστική. Προκαλεί το θαυμασμό, αλλά ταυτόχρονα και το
ενδιαφέρον για αναζήτηση και δημιουργία. Είναι καταπληκτικό το γεγονός να ανακαλύπτεις και να εξηγείς μυστικά της φύσης, να προβληματίζεσαι, να ευχαριστιέσαι γιατί δίνεις απαντήσεις σε ερωτήματα για τον κόσμο γύρω σου, αλλά παράλληλα να προκαλείσαι και να βρίσκεσαι σε μια διαρκή αναζήτηση.  Ίσως να θεωρείται ακόμα και σήμερα από πολλούς ότι οι φυσικές επιστήμες είναι για τους λίγους και τους ειδικούς. Είναι όμως βέβαιο πως η αντίληψη αυτή αρχίζει σιγά -σιγά να υποχωρεί. Πολλά βιβλία φυσικής εκλαϊκευμένα γράφονται από επιστήμονες, με απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό γλώσσα, χωρίς τύπους και εξειδικευμένη ορολογία, ώστε να φέρουν το αναγνωστικό κοινό κοντά στην επιστήμη.  Είναι γεγονός ότι η φυσική επιστήμη δεν είναι κάτι που συναντάμε μόνο στο εργαστήριο. Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φυσικά φαινόμενα στο σπίτι μας, στο δρόμο, στην κάθε μας δραστηριότητα. Ωστόσο στο σχολείο, η επαφή του παιδιού με τα φυσικά φαινόμενα γίνεται οργανωμένα. Έτσι η διδασκαλία του μαθήματος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα με την έννοια ότι τα φυσικά φαινόμενα αντιμετωπίζονται μεθοδικά, με τη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης και διδακτικών προσεγγίσεων διαφορετικών από ότι εφαρμόζουμε στην πράξη. Η διεξαγωγή του πειράματος σε συνδυασμό πάντα με μια διδακτική μεθοδολογία αποτελεί την απαρχή της επιτυχίας του μαθήματος. Η χαρά του παιδιού στο να κάνει ένα πείραμα με τα χέρια του, δεν μπορεί να αντικατασταθεί σίγουρα με καμιά θεωρία όσο καλά και αν είναι γλωσσικά διατυπωμένη, ούτε ακόμα και από έναν υπολογιστή. Είναι πράγματι πολύ σπουδαίο να ανακαλύπτεις μόνος σου και να δημιουργείς θέαμα με τη βοήθεια της φυσικής. To πείραμα που γίνεται στο σχολείο, πραγματώνεται σε ένα περιβάλλον το οποίο περιγράφεται ως “περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.” Το περιβάλλον αυτό είναι σημαντικό με την έννοια ότι δεν είναι μόνο οι μαθητές, ο δάσκαλος, τα θρανία, η αίθουσα, τα βιβλία, τα τετράδια, ο πίνακας ή τα όργανα, αλλά και οι απόψεις των μαθητών για τη φύση και τη φυσική, οι γνώσεις τους για τα προηγούμενα, οι διαισθητικές τους αντιλήψεις για τα φαινόμενα, οι προσδοκίες τους για το μαθησιακό αποτέλεσμα. Ακόμα η κοινωνική προέλευση το φύλλο και οι βιολογικές διαφορές συνυπάρχουν στο περιβάλλον μέσα στο οποίο εμείς οι εκπαιδευτικοί διδάσκουμε καθημερινά. Έτσι το πείραμα δεν μπορεί να είναι μακριά από το τι είναι πείραμα για την επιστήμη της φυσικής, δεν μπορεί να είναι σε αντίθεση με τις θεωρίες για τη μάθηση, τη διδασκαλία και τις σχετικές μεθοδολογίες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγαπητέ Άρμπεν, τόλμα και παραδέξου την αλήθεια...

Κυκλοφόρησε στην αγγλική γλώσσα το βιβλίο του  Αλβανού αρθρογράφου και ιστορικού Άρμπεν Λάλα, που πρωτοεκδόθηκε στην πόλη Τέτοβο των Σκοπίων, όπου ο συγγραφέας – ο οποίος κατάγεται από το Ελμπασάν- ζει από το 2004, με τον τίτλο: "Τhe Greek collaborationists, designers and leaders of the genocide in Chameri (1944-1945)» [Οι Έλληνες συνεργάτες, σχεδιαστές και ηγέτες της γενοκτονίας στην Τσαμουριά (1944-1945)]. Αγαπητέ Άρμπεν. Ο τίτλος και μόνο φανερώνει ότι το περιεχόμενο του βιβλίου σου, δεν έχει καμία σχέση με τα ιστορικά γεγονότα. Αγαπητέ Άρμπεν. Τα ελληνικά αρχεία, που παραθέτεις, τα χρησιμοποιείς και τα ερμηνεύεις διαστρεβλωμένα. Η έρευνά σου δεν είναι ρεαλιστική, αλλά σχετίζεται με έναν άγονο εθνικισμό, που δεν μπορεί να βγάλει πουθενά... Αγαπητέ Άρμπεν, τόλμα και παραδέξου το τι πραγματικά συνέβη την ταραγμένη εκείνη εποχή και μη συγχέεις καταστάσεις και πρόσωπα. Οι Μουσουλμανοτσάμηδες σφαγίασαν τον χριστιανικό πληθυσμό στη Θεσπρωτία κατά την Κατοχή, γι' αυτό και καταδικ…

Γιατροί υποστηρίζουν ότι θεραπεύουν τον καρκίνο χωρίς φάρμακα!

Ποιες είναι οι κορυφαίες αντικαρκινικές τροφές... 
*Το λεμόνι είναι 10.000 φορές ισχυρότερο από τη χημιοθεραπεία! Γιατροί στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι θεραπεύονται όλα τα είδη του καρκίνου, χωρίς φάρμακα! Ισχυρίζονται ότι "όποιος ασθενήσει από καρκίνο, θα υποστεί γραμμικούς επιταχυντές, χημειοθεραπείες,διαρκείς εξετάσεις που κρατούν τον άρρωστο σε διαρκή αγωνία, ανασφάλεια, φόβο και πανικό. Και ενώ το φαρμακείο της φύσης μας δίνει απλόχερα όλα τα όπλα για την αντιμετώπιση και των πλέον επικίνδυνων ασθενειών μέσα από τους πολύτιμους καρπούς του, η συμβατική ιατρική αρνείται να το

Τα πλατάνια του Καλαμά "πεθαίνουν"...

Πολλοί αγρότες (γεωργοί και κτηνοτρόφοι), που δραστηριοποιούνται στην παρακαλάμια ζώνη της Θεσπρωτίας, διαπιστώνουν ότι τα πλατάνια δίπλα στον ποταμό "πεθαίνουν". Για παράδειγμα, από τη Βροσίνα μέχρι τη Νεράϊδα, πολλά πλατάνια, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχουν ξεραθεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την  καταστροφή  της παρόχθιας βλάστησης των

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ: Ο Σουλιώτης ήρωας Μάρκος Μπότσαρης ήταν ιδιοκτήτης πλοίου!

Στη δυτική Ελλάδα ο Μάρκος Μπότσαρης είχε αποκτήσει και ένα πλοίο, για τις ανάγκες της πατρίδας. Περί τούτου δίνονται πληροφορίες από επίσημο έγγραφο του 1823. "Βα Περίοδος. Ἀριθ. 129. Προσωρινή Διοίκησις της Ελλάδος. Το Υπουργείον των Ναυτικών προς έκαστον Κριτήριον και Εξουσίαν ότι ο στρατηγός Μάρκος Μπότζαρης, κάτοικος εν τη Δυτική Ελλάδι, εκ πόλεως Σουλίου, εγνώσθη κύριος χωρίς μετόχους του μίστικου με τρία κατάρτια [διαγεγρ.: αντένες] λετίνες και τάπες ονομαζομένου Σουλιώτης ανήκοντος εν τη Δυτική Ελλάδι. Δια την νόμιμον αυτού απόκτησιν της αγοράς εκ των  παρρησιασθέντων εις το Υπουργείον τούτο εγγράφων δείκνυται, άτινα υπομνηματεύθησαν εν τω Πρωτοκόλλω Α΄ φύλ. 5 τη 14 Ιουνίου 1823 υπό αριθμόν 129. Το άνω ειρημένον μίστικον είναι μονοκούβερτον, τραβά και κωπία. Τούτο έχει τρία κατάρτια, το κατ' ευθείαν γραμμήν μήκος της τροπίδος αυτού πόδας 55, το μέγιστον μήκος της στέγης πόδας 63, το μέγιστον πλάτος πόδ. 18, το βάθος της στίβης πόδ. 7, το ύψος της εξοφλήσεως εκ των περ…

Συμμετείχε και η Μητρόπολη Παραμυθιάς στην ημερίδα για την επικοινωνία, που έγινε στα Γιάννινα...

Ἡ διακονία ὅλων στήν ὑπόθεση τῆς ἐκφορᾶς τοῦ λόγου τῆς Ἐκκλησίας στόν σύγχρονο κόσμο πρέπει νά διαθέτει θεολογικές βάσεις, νά μήν ἀγνοεῖ τήν πραγματικότητα τοῦ παρόντος καί νά ἔχει «προφητικό» χαρακτήρα. Τά τρία αὐτά χαρακτηριστικά εἶναι ἀπαραίτητα, ὥστε ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας νά διατηρεῖ τήν ἐκκλησιαστικότητά του παραμένοντας ἐντός τοῦ κόσμου καί χωρίς νά ἐκκοσμικεύεται. Αὐτό ἦταν ἕνα ἀπό τά βασικά συμπεράσματα τῆς Γ΄ ἐνημερωτικῆς ἡμερίαδας, πού ἔγινε, στό Καμπέρειο Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἰωαννίνων, γιά τούς ὑπευθύνους Γραφείων Τύπου καί ὅσων ἀσχολοῦνται μέ τήν ἐπικοινωνία τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων στήν Ἤπειρο, ὅπου συμμετεῖχε καί ἡ Μητρόπολη Παραμυθίας. Τήν ὀργάνωση καί φιλοξενία τῆς ἡμερίδας διεκπεραίωσε  ἡ  Μητρόπολη Ἰωαννίνων. Χαιρέτισαν τήν ἡμερίδα ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης καί Περιθεωρίου Παντελεήμων, Πρόεδρος τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τοῦ Τύπου, τῶν Δημοσίων Σχέσεων καί τῆς Διαφωτίσεως,  ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων Μάξιμος, ἐνῶ τά θέματα εἰσηγήθηκαν ὁ Χάρη…

45 κτηνοτρόφοι τη Θεσπρωτίας συμμετέχουν στην Οργάνωση Παραγωγών Γάλακτος...

45 κτηνοτρόφοι της Θεσπρωτίας συμμετέχουν στην Οργάνωση Παραγωγών Γάλακτος, που δημιουργείται και στο νομό. Η συσπείρωση των παραγωγών σεομάδεςήοργανώσειςτους βοηθούν να αντιμετωπίσουν από κοινού τις προκλήσεις της αγοράς, να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη – μέσω της αύξησης του όγκου του διαπραγματευόμενου προϊόντος – σε σχέση με την παραγωγή και την εμπορία, να διευρύνουν τον αριθμό των πιθανών αγοραστών, να μειώσουν το ανά παραγωγό κόστος, να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία του προϊόντος και να αξιοποιήσουν ευρωπαϊκούς  πόρους από προγράμματα  2014-2020. «Τα προβλήματα της κτηνοτροφίας μας είναι πολλά και σημαντικά. Για να επιλυθούν είναι απαραίτητη η συμμετοχή των παραγωγών μας στην Οργάνωσης Παραγωγών Γάλακτος», τονίζει ο Γενικός Διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού Θεσπρωτίας-Πρέβεζας Βασίλης Παρόλας. Ένα βασικό εργαλείο που διαθέτουν οι παραγωγοί για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων τους είναι ο σχηματισμός και η λειτουργία ομάδων και οργανώσεων παρ…