Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολύ πετυχημένα πειράματα φυσικής από μαθητές Λυκείου στην Ηγουμενίτσα!

Ποια παιδιά απέσπασαν διακρίσεις...
Πειραματικός διαγωνισμός για μαθητές Λυκείου έγινε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Θεσπρωτίας, με το γενικό τίτλο «Ημέρες Φυσικών Επιστημών 2017». Πολύ πετυχημένα
ήταν τα πειράματα από 40 μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του 1ου και του 2ου Γενικού Λυκείου Ηγουμενίτσας με θέμα «υπολογισμός πυκνότητας στερεών και υγρών». Την τρίτη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τους μαθητές/τριες: Κύργιο ΧρήστοΚαρβούνη Γεωργία και Κιάπε ΕλευθερίαΤη δεύτερη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τις μαθήτριες: Σβεντζούρη ΦωτεινήΤένκο Μιράντα και Τσιμπούρη ΕυαγγελίαΤην πρώτη θέση κατέλαβε ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τη μαθήτρια Μπρέστα Ελένη και το μαθητή Μητσιώνη Κωνσταντίνο: εκτέλεσαν δεκαπέντε διαφορετικές εκδοχές πειραμάτων υπολογισμού πυκνότητας στερεών και υγρών, ως εξής:
Π1 : Πυκνότητα στερεού με κανονικό γεωμετρικό σχήμα (κύλινδρος αλουμινίου)
Π2 : Πυκνότητα στερεού με ακανόνιστο γεωμετρικό σχήμα (ξυλόβιδες)
Π3 : Πυκνότητα υγρού (νερό βρύσης) με απευθείας μέτρηση μάζας και όγκου
Π4 : Πυκνότητα υγρού (ζαχαρόνερο) με χρήση «δοχείου πυκνότητας»
Π5 : Πυκνότητα σφαιριδίων από φυσίγγιο κυνηγετικού όπλου με το «δοχείο πυκνότητας»
Π6 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτρου)
Π7 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση ζυγού)
Π8 : Πυκνότητα ξύλινου (οξυά) κυλίνδρου (μέθοδος κατακόρυφης πλεύσης)
Π9 : Πυκνότητα ξύλινου (πεύκο) σώματος (μέθοδος συλλογής υπερχείλισης)
Π10 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία επιπλέοντος ερματισμένου κυλίνδρου)
Π11 : Πυκνότητα παραφινέλαιου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτου)
Π12 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με ελατηρίου μικρής σταθεράς)
Π13 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με χρήση ζυγού)
Π14 : Πυκνότητα ελαιόλαδου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος U)
Π15 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος διπλού U)
Για την αξιολόγηση των ομάδων η επιτροπή -αποτελούμενη από καθηγητές ΠΕ04 των Σχολείων της περιοχής μας- έλαβε υπόψη της την εκ μέρους των μαθητών θεωρητική θεμελίωση της πειραματικής διαδικασίας, την ορθή εκτέλεση του πειράματος, και τη συμφωνία αποτελέσματος και της αντίστοιχης τιμής που δίνεται από τη βιβλιογραφία (ή της τιμής που προήλθε από τον σχετικό υπολογισμό που είχε προηγηθεί στο ΕΚΦΕ). Με βάση την αξιολόγηση αυτή:
ΤηΕίναι αλήθεια ότι η μελέτη της φυσικής αποτελούσε και αποτελεί μια εμπειρία όχι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και συναρπαστική. Προκαλεί το θαυμασμό, αλλά ταυτόχρονα και το
ενδιαφέρον για αναζήτηση και δημιουργία. Είναι καταπληκτικό το γεγονός να ανακαλύπτεις και να εξηγείς μυστικά της φύσης, να προβληματίζεσαι, να ευχαριστιέσαι γιατί δίνεις απαντήσεις σε ερωτήματα για τον κόσμο γύρω σου, αλλά παράλληλα να προκαλείσαι και να βρίσκεσαι σε μια διαρκή αναζήτηση.  Ίσως να θεωρείται ακόμα και σήμερα από πολλούς ότι οι φυσικές επιστήμες είναι για τους λίγους και τους ειδικούς. Είναι όμως βέβαιο πως η αντίληψη αυτή αρχίζει σιγά -σιγά να υποχωρεί. Πολλά βιβλία φυσικής εκλαϊκευμένα γράφονται από επιστήμονες, με απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό γλώσσα, χωρίς τύπους και εξειδικευμένη ορολογία, ώστε να φέρουν το αναγνωστικό κοινό κοντά στην επιστήμη.  Είναι γεγονός ότι η φυσική επιστήμη δεν είναι κάτι που συναντάμε μόνο στο εργαστήριο. Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φυσικά φαινόμενα στο σπίτι μας, στο δρόμο, στην κάθε μας δραστηριότητα. Ωστόσο στο σχολείο, η επαφή του παιδιού με τα φυσικά φαινόμενα γίνεται οργανωμένα. Έτσι η διδασκαλία του μαθήματος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα με την έννοια ότι τα φυσικά φαινόμενα αντιμετωπίζονται μεθοδικά, με τη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης και διδακτικών προσεγγίσεων διαφορετικών από ότι εφαρμόζουμε στην πράξη. Η διεξαγωγή του πειράματος σε συνδυασμό πάντα με μια διδακτική μεθοδολογία αποτελεί την απαρχή της επιτυχίας του μαθήματος. Η χαρά του παιδιού στο να κάνει ένα πείραμα με τα χέρια του, δεν μπορεί να αντικατασταθεί σίγουρα με καμιά θεωρία όσο καλά και αν είναι γλωσσικά διατυπωμένη, ούτε ακόμα και από έναν υπολογιστή. Είναι πράγματι πολύ σπουδαίο να ανακαλύπτεις μόνος σου και να δημιουργείς θέαμα με τη βοήθεια της φυσικής. To πείραμα που γίνεται στο σχολείο, πραγματώνεται σε ένα περιβάλλον το οποίο περιγράφεται ως “περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.” Το περιβάλλον αυτό είναι σημαντικό με την έννοια ότι δεν είναι μόνο οι μαθητές, ο δάσκαλος, τα θρανία, η αίθουσα, τα βιβλία, τα τετράδια, ο πίνακας ή τα όργανα, αλλά και οι απόψεις των μαθητών για τη φύση και τη φυσική, οι γνώσεις τους για τα προηγούμενα, οι διαισθητικές τους αντιλήψεις για τα φαινόμενα, οι προσδοκίες τους για το μαθησιακό αποτέλεσμα. Ακόμα η κοινωνική προέλευση το φύλλο και οι βιολογικές διαφορές συνυπάρχουν στο περιβάλλον μέσα στο οποίο εμείς οι εκπαιδευτικοί διδάσκουμε καθημερινά. Έτσι το πείραμα δεν μπορεί να είναι μακριά από το τι είναι πείραμα για την επιστήμη της φυσικής, δεν μπορεί να είναι σε αντίθεση με τις θεωρίες για τη μάθηση, τη διδασκαλία και τις σχετικές μεθοδολογίες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καταπέλτης ο ερευνητής Στήβενς Σμιθ για τους "Τσάμηδες": Είναι "αχάριστες γενεές"!

Καταπέλτης ο ερευνητής Στήβενς Σμιθ για τους "Τσάμηδες": Τους χαρακτηρίζει "αχάριστες γενεές". Στο κείμενο, που επιμελήθηκε, και το οποίο  αποτελεί στην ουσία έκθεση των πραγματικών γεγονότων, αποκαλύπτει αλήθειες, που παρασιωπούνται. Αναφέρεται συγκεκριμένα: "Μετά την Μικρασιατική καταστροφή και την ανταλλαγή των πληθυσμών οι Μουσουλμάνοι  της Θεσπρωτίας, οι επωνομαζόμενοι  και “Τσάμηδες”, παρέμειναν στη Θεσπρωτία, διότι δήλωσαν ότι είναι Ελληνες και δεν επιθυμούν την ανταλλαγή.  Οι Τσάμηδες αριθμούσαν περί τις 18.000 πληθυσμό, ασχολούνταν με τη γεωργία και κατείχαν τα καλύτερα κτήματα στην περιοχή. Το Ελληνικό Κράτος τους παρείχε αφειδώς τα αγαθά της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και του ανθρωπισμού, χαρακτηριστικά γνωρίσματα, εξάλλου, της Ελληνικής Φυλής. Είναι δε αναρίθμητες οι ενδείξεις ευνοίας, αγάπης και στοργής του Ελληνικού Κράτους προς αυτούς. Παρόλα αυτά, εκμεταλλευόμενοι την ανοχή και τους εκ παραδόσεως φιλελεύθερους θεσμούς της χώρας, συνέχιζαν τις …

Αντιδράσεις σε χωριό της Παραμυθιάς κατά των σεισμικών ερευνών ια πετρέλαιο..

Σε αναβρασμό βρίσκεται  η τοπική κοινωνία στο Πολύδροσο Παραμυθιάς  μετά την ανακοίνωση ότι αναμένονται σεισμικές έρευνες για πετρέλαιο στην περιοχή, που περιλαμβάνουν και τμήματα του χωριού. Όπως τονίζουν σε αναρτήσεις τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης "εύλογη είναι η ανησυχία για την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και τις συνθήκες που θα επικρατήσουν, αν πραγματοποιηθούν τα σχέδια της  ξένης πετρελαϊκής κοινοπραξίας "Repsol/ Energean).", η οποία  έχει αποκτήσει δικαιώματα έρευνας σε 400 τετραγωνικά χιλιόμετρα  στην Περιφέρεια Ηπείρου και μάλιστα στο βόρειο και  πιο ορεινό τμήμα της, όπου βρίσκονται τα περισσότερα δάση, ποτάμια και πηγές, ιστορικά και φυσικά μνημεία, ποικιλία πανίδας και χλωρίδας και ελάχιστες  επεμβάσεις από  την δραστηριότητα του ανθρώπου". Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με  πρώτη παρουσίαση για το πρόγραμμα «Γεωφυσικών Σεισμικών Ερευνών» εντός του δήμου Σουλίου, η πρώτη φάση περιλαμβάνει γεωφυσική σεισμική έρευνα στην περιοχή από τη Ζίτσα έως και τους …

Γιατροί υποστηρίζουν ότι θεραπεύουν τον καρκίνο χωρίς φάρμακα!

Ποιες είναι οι κορυφαίες αντικαρκινικές τροφές... 
*Το λεμόνι είναι 10.000 φορές ισχυρότερο από τη χημιοθεραπεία! Γιατροί στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι θεραπεύονται όλα τα είδη του καρκίνου, χωρίς φάρμακα! Ισχυρίζονται ότι "όποιος ασθενήσει από καρκίνο, θα υποστεί γραμμικούς επιταχυντές, χημειοθεραπείες,διαρκείς εξετάσεις που κρατούν τον άρρωστο σε διαρκή αγωνία, ανασφάλεια, φόβο και πανικό. Και ενώ το φαρμακείο της φύσης μας δίνει απλόχερα όλα τα όπλα για την αντιμετώπιση και των πλέον επικίνδυνων ασθενειών μέσα από τους πολύτιμους καρπούς του, η συμβατική ιατρική αρνείται να το

Ομιλητής και ο πρ. δήμαρχος Ηγ/τσας Γ. Κάτσινος σε τιμητική εκδήλωση αποφοίτων της Βελλάς... ...

Τρεις διακεκριμένους, ο καθένας στον τομέα του, αποφοίτους της βράβευσε η Ένωση Αποφοίτων Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς, σε ειδική εκδήλωση. Πρόκειται για το γνωστό σχολάρχη των Αθηνών Ελευθέριο Γείτονα, τον αείμνηστο πρ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων Δημήτριο Γιωτίτσα και τον επ. Καθηγητή Καρδιολογίας Στέφανο Φούσα.  Παράλληλα τιμήθηκε και ο ομ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Βασίλειος Αναγνωστόπουλος, ο οποίος διατέλεσε Καθηγητής στο Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς.  Μίλησαν ο καθηγητής Βασίλειος Αναγνωστόπουλος, ο δάσκαλος Λαοκράτης Βάσσης για τον Ελευθέριο Γείτονα καιο εκπαιδευτικός - συγγραφέας Στέφανος Κωλέττας για τον γιατρό Στέφανο Φούσσα. Για τον τον αείμνηστο. από την Γορίτσα Ιωαννίνων, Δημ. Γιωτίτσα, μίλησε ο επίσης απόφοιτος της Βελλάς, πρ. Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Γ. Κάτσινος, ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία της ζωής του και στην επιτυχημένη παρουσία του στα Αυτοδιοικητικά και την τεράστια προσφορά του στα κοινά, καθώς και στην συνδικαλιστική του δράση. «Ο Δημήτρης Γιωτίτσα…

Με μηχανάκι μετέφερε λαθρομετανάστη μέσα στα άγρια σκοτάδια!

Με μηχανάκι μετέφερε λαθρομετανάστη! Έγινε και αυτό... Λαθρομεταφορά με δίκυκλο και μάλιστα μέσα σε άγρια σκοτάδια. Συνελήφθη, κοντά στη διασταύρωση Κεράσοβου Ιωαννίνων, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών  της υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων, ένας 27χρονος Αλβανός, ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας, έναν παράνομο μετανάστη. Αναλυτικότερα, σε έλεγχο που πραγματοποίησαν οι αστυνομικοί σε δίκυκλη μοτοσικλέτα, την οποία οδηγούσε ο νεαρός, διαπίστωσαν ότι αυτός προωθούσε στην ενδοχώρα, έναν 26χρονο ομοεθνή του, ο οποίος είχε εισέλθει παράνομα, ενώ επιπρόσθετα σε βάρος του εκκρεμούσε μέτρο απαγόρευσης εισόδου στη χώρα. Η δίκυκλη μοτοσικλέτα, ιδιοκτησίας του 27χρονου αλλοδαπού, που χρησιμοποιήθηκε για τη λαθρομεταφορά, κατασχέθηκε. 

Eπιθέσεις αγριογούρουνων σε κυνηγούς στη Θεσπρωτία...

Επιθέσεις αγριογούρουνων σημειώνονται τον τελευταίο καιρό σε κυνηγούς στη Θεσπρωτία, καθώς αναφέρονται, ευτυχώς, μικροτραυματισμοί. Ο αγριόχοιρος δεν είναι ζώο, εκ φύσεως, επιθετικό ως προς τον άνθρωπο. Αντιθέτως, όταν αντιλαμβάνεται παρουσία ανθρώπου τρέπεται σε φυγή, πλην, ορισμένων εξαιρέσεων. Έτσι, λοιπόν, οι κίνδυνοι που συντρέχουν από ένα αγριογούρουνο κατά την αναζήτησή του αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά και δεν εμπνέουν λόγους ανησυχίας. Επιβάλλεται, όμως, να επισημανθούν τις περιπτώσεις που το ζώο αυτό μετατρέπεται από «θήραμα» σε «κυνηγός». Ο αγριόχοιρος εκφράζει επιθετικότητα προς τον άνθρωπο όταν διακατέχεται από κάποιο τραύμα, αλλά, και κατά τη στιγμή που το θηλυκό βρίσκεται σε θηλάζουσα περίοδο, όπου τα μικρά του παραβρίσκονται ακόμη στη φωλιά τους, και για οποιοδήποτε λόγο βρεθεί κάποιος εκεί κοντά. Βέβαια αυτή η περίπτωση δεν αποτελεί μεγάλο κίνδυνο προς τον άνθρωπο, καθώς τα θηλυκά δεν είναι σε θέση να προξενήσουν σοβαρά τραύματα τόσο γιατί δεν διαθέτουν ανεπτυγμένο…