Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δύο σημερινοί απόγονοι των Μποτσαραίων και Τζαβελλαίων νιώθουν το φορτίο της καταγωγής τους!

Με καταγωγή από τις ηρωικές και δοξασμένες οικογένειες του Σουλίου, απόγονοι των Μποτσαραίων
και Τζαβελλαίων,
ο Κίτσος Μπότσαρης και ο Κώστας Τζαβέλλας αισθάνονται, νιώθουν το φορτίο της καταγωγής τους από τις δύο ιστορικές οικογένειες, που έδειξαν τον δρόμο σε όλη την Ελλάδα, πολύ πριν σημάνει η εξέγερση εναντίον των Τούρκων και "αιμοδότησαν" την Πατρίδα με  στρατιώτες και οπλαρχηγούς. Ο Κώστας Τζαβέλλας, ελεύθερος επαγγελματίας και έφεδρος αξιωματικός του
Ελληνικού Στρατού, και ο Κίτσος Μπότσαρης, που εργάζεται ως τραπεζικός υπάλληλος, δύο πολλοί συνετοί και συνειδηοποιημένοι άνθρωποι, έχουν μιλήσει  σε ΜΜΕ  για το ηρωικό παρελθόν των οικογενειών τους, που τους έχει σημαδέψει.  Η οικογένεια του  Κίτσου Μπότσαρη κατάγεται από τον Κώστα Μπότσαρη, που γεννήθηκε το 1793 στο Σούλι. Πατέρας του ήταν ο Κίτσος Μπόταρης και αδερφός του ο Μάρκος. Μετά την απελευθέρωση, ο Κώστας συνέχισε τον αγώνα για την αποτίναξη του ζυγού από τη Δυτική Στερεά, ενώ ανέλαβε πρωτοβουλίες μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια και υπήρξε μέλος της τριμελούς αντιπροσωπείας που είχε σταλεί στο Μόναχο, για να προσκαλέσει επίσημα τον Όθωνα στον ελληνικό θρόνο. Στα χρόνια του Όθωνα έγινε Υπασπιστής της φάλαγγας και την περίοδο 1844-1847 υπηρέτησε επίσης ως γερουσιαστής. Ο Κώστας Μπότσαρης πέθανε το 1853 και ετάφη στον οικογενειακό τάφο των Μποτσαραίων, στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών. Η οικογένεια του  Κώστα Τζαβέλλα, κατάγεται από το Νικόλαο Τζαβέλλα, που γεννήθηκε στο Σούλι και συμμετείχε στην επανάσταση του 1821, λαμβάνοντας μέρος σε περισσότερες από 70 μάχες. Στις 18 Απριλίου του 1829, υπό τη γενική αρχηγία του αδελφού του Κίτσου, εισήλθε πρώτος με τη Χιλαρχία του στη Ναύπακτο και την απελευθέρωσε. Ονομάστηκε τιμής ένεκεν "Απελευθερωτής της Ναυπάκτου" και "Πρώτος Φρούραρχος αυτής". Προήχθη στον βαθμό του Υποστρατήγου. Απεβίωσε στις 10 Μαΐου του 1872 στη Ναύπακτο και ετάφη στον περίβολο του ιερού ναού του αγίου Δημητρίου.
*** 
Ο Κώστας Τζαβέλλας έχει αναφέρει: "Ανήκω στην όγδοη γενεά από τον Γενάρχη μας Λάμπρο Τζαβέλλα και στην έκτη από τους αγωνιστές του 1821, Νικόλαο και Κίτσο Τζαβέλλα. Τι να πρωτοδιηγηθεί κανείς. Το γράμμα του Λάμπρου στον Αλή Πασά όταν θυσίαζε τον 16χρονο γιo του Φώτο; Την απόκριση της μάνας του Φώτου της Μόσχως Τζαβέλλα όταν στην απειλή του Πασά ότι θα ψήσει το Φώτο ζωντανό του ζήτησε να της κρατήσει ένα κομμάτι να το φάει;!!! Την απόκριση του Φώτου στον Πασά, όταν είχε σε ομηρία τη δική του αυτή τη φορά γυναίκα και τα παιδιά του (Κίτσο και Νικόλαο Τζαβέλλα); Κάμε τους ότι θέλεις αλλά εγώ και οι συμπολίτες μου, είναι αδύνατον να σου παραδώσουμε τα όπλα ζώντες. Την απάντηση του 7χρονου Νικολάκη γιου του Φώτου, όταν τον ρώτησε ο Αλή Πασάς αν σου δώσω Νικολό ένα ντουφέκι θα πολεμήσεις; Του απάντησε ναι, αλλά όχι τους δικούς σου του Τσάμηδες δεν είναι καλοί, εγώ θέλω να πολεμήσω με τους γενναίους ! Κατά την οικογενειακή μας παράδοση 177 Τζαβελλαίοι έχουν πέσει για την πατρίδα. 177ος ο παππούς μου Κωνσταντίνος Τζαβέλλας στις μάχες της Πρεμετής, με τους Ιταλούς στην Βόρειο Ήπειρο, 2 Δεκεμβρίου 1940. Ο Πατέρας μου τότε ήταν επτά χρόνων". Και προσέθεσε: "Μία κληρονομιά πραγματικά πολύ βαριά που όσο και δύσκολα αν περνάμε πρέπει να την  σηκώνουμε όσο πιο ψηλά μπορούμε και να την περιφρουρούμε όλοι το ίδιο, όταν κάποιοι την επιβουλεύονται η προσπαθούν να την αποδομήσουν. Εντάξει, αισθανόμαστε ίσως μία επιπλέον συγκίνηση και περηφάνια όταν μιλούμε για τους παππούδες μας, όπως τώρα καλή ώρα, αλλά χωρίς καμία απολύτως έπαρση. Και αυτό πρώτον διότι γνωρίζουμε από πού ερχόμαστε, αλλά κυρίως γιατί αισθανόμαστε ευθύνη για το τι θα πράξουμε κι εμείς με τη σειρά μας. Ευθύνη που μοιραίο είναι να την 'φορτώνουμε' κι εμείς στα παιδιά μας"!
***  
Ο Κίτσος Μπότσαρης έχει επισημάνει: "Ο Έλληνας χριστιανός ορθόδοξος βγήκε στην κλεφτουριά, διότι προτιμούσε να ζει κυνηγημένος, μα περήφανος κι ελεύθερος σε όλη του τη ζωή. Οι κακουχίες της δύσκολης ζωής του μέσα στα τετρακόσια χρόνια διαρκούς κατατρεγμού, η εξοικείωσή του με την φύση, η λιτή του διατροφή, αλλά και οι αξίες που ανεπτύχθησαν στην ψυχή, ενός τέτοιου σκληρού αλλά απλού και τίμιου ανθρώπου, συνέθεσαν τον απόλυτο πολεμιστή, που όταν χάρις τους Λόγιους κατάλαβε ποιος πραγματικά ήταν, μας χάρισε αυτό που απολαμβάνουμε σήμερα. Τα περιγράφει ο μέγιστος όλων Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματά του".Βασικές αρχές τους η Ενότητα και η πίστη στην Ελεύθερη Πατρίδα ! Μία Δημοκρατία με άγραφους απαράβατους νόμους, ισόνομη για όλους. Βασικά χαρακτηριστικά τους η Μπέσα και η Ανδρεία. Ο δειλός δεν είχε θέση στην Συμπολιτεία των Σουλιωτών. Το σώμα των Σουλιωτών αποτέλεσε τον βασικό κορμό των Ελληνικών στρατευμάτων κατά την διάρκεια της Ελληνικής επανάστασης. Ειδικοί στην ενέδρα, στην μάχη σώμα με σώμα, στην νυχτερινή επίθεση αλλά κυρίως στη μη εγκατάλειψη του πόστου, μέχρι και του τελευταίου πολεμιστή! Ακριβώς όπως οι Αρχαίοι Σπαρτιάτες. Έχει ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς την καθημερινότητα των Σουλιωτών που θυμίζει λίγο πολύ εκείνη των αρχαίων Σπαρτιατών με τη λιτή ζωή, την αγάπη στα όπλα αλλά και την υψηλή θέση που κατείχαν οι γυναίκες στην κοινωνία τους".

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το φαράγγι του Καλαμά ή "Φραγκγοπήδημα" μνημείο φυσικής ομορφιάς...

Το  φαράγγι του Καλαμά ή "Φραγγοπήδημα", ανάμεσα στα χωριά Πέντε Εκκλησιές, Πολύδροσο και Μαλούνι,  είναι μνημείο φυσικής ομορφιάς. Το ποτάμι τρυπάει τους βράχους, σχηματίζοντας ένα επιβλητικό φαράγγι ενός περίπου χιλιομέτρου. Το τμήμα αυτό του ποταμού με τις απότομες βουνοπλαγιές, αποτελεί την προστατευόμενη περιοχή των Στενών του Καλαμά. Είναι τοπίο μοναδικής αισθητικής αξίας, με έντονη την αίσθηση της απομονωμένης ωραιότητας, με κατακόρυφους βραχώδεις γκρεμνούς, ανάμεσα από τους οποίους ρέει με μαιανδρισμούς το ποτάμι, δυσπρόσιτα σπήλαια στις πλαγιές και σημαντική ζώνη παραποτάμιας βλάστησης.  Πρόκειται για φαράγγι με αλλουβιακό δάσος και περικλείει λόφους, που καλύπτονται από φρύγανα. Η περιοχή περιλαμβάνει ένα μικρό υγρότοπο. Το φαράγγι του Καλαμά, που αρχίζει από το «Κάστρο» της Ραβενής και τελειώνει στην ακρόπολη της βυζαντινής πόλης Οσδίνας. Από το δρόμο Βροσίνα – Φιλιάτες, ξεκινά χωματόδρομος που οδηγεί κάτω από το Κάστρο της Ραβενής, στις πηγές Αναβρυστικών. Η διαδ…

Γιατροί υποστηρίζουν ότι θεραπεύουν τον καρκίνο χωρίς φάρμακα!

Ποιες είναι οι κορυφαίες αντικαρκινικές τροφές... 
*Το λεμόνι είναι 10.000 φορές ισχυρότερο από τη χημιοθεραπεία! Γιατροί στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι θεραπεύονται όλα τα είδη του καρκίνου, χωρίς φάρμακα! Ισχυρίζονται ότι "όποιος ασθενήσει από καρκίνο, θα υποστεί γραμμικούς επιταχυντές, χημειοθεραπείες,διαρκείς εξετάσεις που κρατούν τον άρρωστο σε διαρκή αγωνία, ανασφάλεια, φόβο και πανικό. Και ενώ το φαρμακείο της φύσης μας δίνει απλόχερα όλα τα όπλα για την αντιμετώπιση και των πλέον επικίνδυνων ασθενειών μέσα από τους πολύτιμους καρπούς του, η συμβατική ιατρική αρνείται να το

17 Ιουλίου 1974-17 Ιουλίου 2017: 43 χρόνια ποιμαντικής προσφοράς του Μητροπολίτη Παραμυθίας Τίτου...

43 ολόκληρα χρόνια συμπληρώθηκαν από τη χειροτονία του Μητροπολίτη Παραμυθίας Τίτου. 43  χρόνια γεμάτα έργα αγάπης, 43 χρόνια γεμάτα από διακριτικό και μοναδικό εκκλησιαστικό ήθος. Ο χρόνος τρέχει πολύ γρήγορα, τα χρόνια κυλούν σαν το νερό, λέει ο λαός µας. Και είναι αλήθεια... Τα 43 χρόνια, όµως, του Σεβασμιωτάτου Τίτου ως Μητροπολίτη Παραμυθίας είναι δηµιουργικά και τα σφραγίζει µε το παραδειγματικό προσωπικό του ύφος ο ποιµενάρχης. Οδηγεί το τιµόνι της Μητρόπολης  σταθερά, συστηµατικά και πάντα µε καλοσύνη και συναίσθημα. Έδωσε όλη του την εμπιστοσύνη, όλη του την καλή διάθεση στον Κύριο και Εκείνος ενεργεί τα πάντα στη ζωή του. Άνοιξε τα παράθυρα της ψυχής του στο φως του Χριστού και πλημμυρίζει μέσα  του με ζωογόνο χάρη. Ζει καθημερινά την παρουσία του Θεού, γι' αυτό έχει στρέψει το ενδιαφέρον, την προσοχή, την καρδιά του από τα γήινα στα ουράνια. Διακονεί το λόγο του Θεού, γλυκαίνοντας ψυχές. Πολλούς ωφελεί πνευματικά και τους ευφραίνει. Επειδή καλλιεργεί ταπεινό φρόνημα, επ…

H αγία Μαρίνα εορτάστηκε σε χωριά της Θεσπρωτίας με θρησκευτικές εκδηλώσεις και πανηγύρια...

H αγία Μαρίνα εορτάστηκε σε χωριά της Θεσπρωτίας με θρησκευτικές εκδηλώσεις και πανηγύρια. Μεταξύ αυτών η αγία Μαρίνα Ηγουμενίτσας, η Βρυσσέλα Φιλιατών, ο Πλάτανος Φιλιατών και το Λύκου Φιλιατών, όπου το ιστορικό μοναστήρι. Η προσέλευση των ατόμων ήταν ικανοποιητική. Μαζί με τις λατρευτικές εκδηλώσεις, γίνονται και πανηγύρια, που αποτελούν κοσμαντάμωμα. Εκκλησιαστικά Συμβούλια, Πολιτιστικοί Σύλλογοι και κάτοικοι κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μη σβήσει η παράδοση. Από τον εορτασμό της αγίας Μαρίνας, που ιδιαίτερα την ευλαβούνται στη Θεσπρωτία, διαπιστώθηκε ότι και στις ημέρες μας όποιος ακολουθεί το Χριστό, όπως το έκανε η Μαρίνα και μάλιστα μαρτύρησε σε ηλικία 15 ετών, δεν είναι θύμα, αλλά ζει ένα θαύμα. Και με τη φωτιά του Ιησού στα στήθη, αλλάζει τον εαυτό του, αλλάζει και τον κόσμο.   

Στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας λειτουργούσε χωρίς άδεια οίκος ευγηρίας, με τρεις ηλικιωμένους, σ' ένα υπόγειο ...

Στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας ένας αλλοδαπός και μία αλλοδαπή, είχαν κάνει, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, οίκο ευγηρίας σ' ένα υπόγειο με τρεις ηλικιωμένους, τους οποίους είχαν παρατήσει, όπως υποστηρίζεται στο δελτίο τύπου της αστυνομίας. Ειδικότερα "συνελήφθησαν τα δύο άτομα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηγουμενίτσας, γιατί λειτουργούσαν παράνομα οίκο ευγηρίας σε υπόγειο διαμέρισμα, αναλαμβάνοντας την υποχρέωση φροντίδας τριών ηλικιωμένων, ενώ όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, τους είχαν αφήσει αβοήθητους και εγκαταλελειμμένους. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε ότι η η αλλοδαπή παρείχε υπηρεσίες περίθαλψης στους ηλικιωμένους, χωρίς να έχει τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις και συγκεκριμένα στερούνταν πτυχίου Σχολής Αδελφών Νοσοκόμων, άδειας εργασίας και πιστοποιητικού υγείας, ενώ ταυτόχρονα δεν ήταν καταχωρημένη στο Εθνικό Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων".
Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ
Στην ιστοσελίδα "ΝΕΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΑΤΩΝ" του δημοσιογράφου Γιώργου Κώτση δημοσιεύθηκε η άλλ…

Πως μπορούν να εργαστούν Αλβανοί ως εποχικοί εργάτες σε αγροτικές δραστηριότητες στη Θεσπρωτία...

Υπάρχει τρόπος Αλβανοί, χωρίς να έχουν άδεια παραμονής, να απασχολούνται νόμιμα σε αγροτικές εργασίες στη Θεσπρωτία, ώστε ούτε οι ίδιοι ούτε οι ντόπιοι εργοδότες τους να κινδυνεύουν. Υπάρχει, όμως, γραφειοκρατία. Η  Περιφέρεια Ηπείρου εκδίδει άδειες εργασίας (μορφή εξαρτημένη εργασία, εποχική εργασία) σε αλλοδαπούς τρίτων χωρών, που παράτυπα διαμένουν στην χώρα μας, για κάλυψη αναγκών στον πρωτογενή τομέα (αφού ως γνωστόν υπάρχει αδυναμία κάλυψης των αναγκών από Έλληνες ή πολίτες της Ε.Ε.). Oι εν λόγω άδειες εκδίδονται για την κάλυψη κενών θέσεων εξαρτημένης και εποχικής εργασίας στην αγροτική οικονομία (εργάτες γης, βοσκοί, μελισσοκόμοι). Οι παραπάνω πολίτες ασφαλίζονται στον Ο.Γ.Α. με εργόσημο σύμφωνα με τα ισχύοντα για τις περιπτώσεις αυτές. Τα εργόσημα διατίθενται στον εργοδότη από τις τράπεζες και συνεργαζόμενους φορείς με τον Φ.Κ.Α. (Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης). Τα εργόσημα μεταβιβάζονται ονομαστικώς από τον εργοδότη στους εργαζόμενους ως καταβολή για την αμοιβή της εργασίας και…