Εντυπωσιάζουν τα αγιογραφικά και ζωγραφικά έργα του Εμμανουήλ Μαραγκάκη στην Ηγουμενίτσα!

O αγιογράφος-ζωγράφος (ερασιτέχνης κατά βάση) Εμμανουήλ Μαραγκάκης, έκθεση του οποίου εγκαινιάστηκε την Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017 στην Ηγουμενίτσα, με την καλλιεργημένη προσωπικότητά του, με την παιδεία του, με το ορθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα και ήθος, με τη δημιουργική του δραστηριότητα εντός των πλαισίων της παράδοσης, ώστε αυτή να μη συγκρούεται με το παρελθόν, να μη προκαλεί το παρόν και να μη γίνεται εμπόδιο νέων εμπνεύσεων για το μέλλον, υπηρετεί τη μορφωτική λειτουργική τέχνη. Έτσι όχι μόνο
διδάσκει τον πιστό θεατή, αλλά και μεταμορφώνει και εξαγιάζει την ύλη, εκφράζοντας όχι αποκλειστικά τα
προσωπικά του βιώματα και συναισθήματα μόνο, αλλά κυρίως την όλη συνείδηση, γι' αυτό είναι αποδεκτή η τέχνη του. Επειδή ο εσωτερικός κόσμος του δημιουργού είναι καθαρός, τα έργα του αποπνέουν κατάνυξη και γίνονται αντιληπτά ως υγιές ψυχικό εκτύπωμα, εκχύλισμα και σφράγισμα της εσωτερικής του πνευματικής κατάστασης.
ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
Ο Ιερός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ηγουμενίτσας, με πρωτοβουλία του προϊσταμένου του π. Ελευθερίου Κωνσταντή, που στόχος των ποιμαντικών του παρεμβάσεων είναι να παιδαγωγούνται οι Χριστιανοί και να προσανατολίζονται και να ανάγονται από τα γήινα στα ουράνια,   και ο Δήμος Ηγουμενίτσας διοργανώνουν έκθεση αγιογραφίας και ζωγραφικής του Εμμανουήλ Μαραγκάκη, με τίτλο «Τέχνης εικονίσματα και πολεογραφίες» στο Πνευματικά Κέντρο «ΠΑΝΘΕΟΝ» του Δήμου Ηγουμενίτσας. Στα εγκαίνια χαιρετισμό απηύθυνε ο δήμαρχος Ηγουμενίτσας Γιάννης Λώλος, που σημείωσε ότι κάθε εικαστικό εγονός έχει πολιτισμικές επιπτώσεις. Η έκθεση θα διαρκέσει από το Σάββατο 7 Ιανουαρίου έως και την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου και θα είναι επισκέψιμη κατά τις ώρες 18:00-21:00.
 π. ΕΛ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ: "Η ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ...
Στο χαιρετισμό του ο πρωτοπρεσβύτερος-θεολόγος π. Ελευθέριος Κωνσταντής, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι "η αγιογραφία μας εμπνέει, μας ενώνει, μας θυμίζει πράγματα και καταστάσεις, εικόνες και εικονίσματα, που όλοι μας έχουμε κατά καιρούς θαυμάσει, προσκυνήσει και αναρωτηθεί πως γίνονται αυτά τα έργα.
Συνδιοργανώνουμε αυτήν την έκθεση, όπου αποτυπώνεται  το μεράκι , η παρατηρητικότητα και η επιμονή του φίλου και ερασιτέχνη αγιογράφου Εμμανουήλ Μαραγκάκη, με τον Δήμο Ηγουμενίτσας.
(Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τον Δήμαρχο Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννη Λώλο, ο οποίος προσπαθεί να αναδεικνύει όλες τις προσπάθειες που παράγουν ήθος και πολιτισμό. Πολλές ευχαριστίες οφείλουμε και στον κ. Γεώργιο Ντάνη για την άψογη συνεργασία).
Σκοπός της έκθεσης αυτής είναι να επικοινωνήσει το ευρύ κοινό της Θεσπρωτίας με την υπερβατική τέχνη της αγιογραφίας και της ζωγραφικής.
Η έκθεση έρχεται ως αβίαστο αποτέλεσμα της δουλειάς του καλλιτέχνη και αυτό το γνωρίζω προσωπικά, τόσο ως φίλος  όσο και ως εφημέριος, αφού είχε την καλοσύνη και την διάθεση να διδάξει οικειοθελώς και αφιλοκερδώς αγιογραφία στα παιδιά του κατηχητικού  του Ιερού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ηγουμενίτσας(είχε μάλιστα την υπομονή να διδάξει και να μυήσει και εμένα στα πρώτα βήματα της τέχνης της αγιογραφίας). Φέτος συνεχίζονται τα μαθήματα με ενήλικες μαθητές
Ο αγιογράφος, παραμένει ακούραστος συνεχιστής μιας πανάρχαιας τέχνης που εξυψώνει την ανθρώπινη υπόσταση. Η αγιογραφία δημιουργεί κόντρα στους φυσικούς νόμους έργα οικεία με τις αξίες και τα ιδανικά της πίστης και της πατρίδας μας που συχνά, ιδιαίτερα σήμερα, δοκιμάζονται.
Ο Εμμανουήλ, αγιογραφεί με μια εσωτερική διεργασία προσευχής –πάθους,  αγιογραφεί  κατά τα πρότυπα της κρητικής σχολής αγιογραφίας, όχι μόνο λόγω καταγωγής από την Μεγαλόνησο αλλά όπως μας έχει πολλές φορές εξηγήσει τόσο στα μαθήματα όσο και στις συζητήσεις μας :λόγω του ότι η εκδοχή αυτή της αγιογραφίας είναι πιο πνευματική πιο ασκητική πιο σεμνή, τελικά, πιο αφαιρετική από όλες τις άλλες μορφές θρησκευτικής τέχνης.
Ο Εμμανουήλ , επηρεασμένος από τις επιστήμες της αρχαιολογίας, ιστορίας και ανθρωπολογίας που έχει σπουδάσει με επιτυχία και με διεισδυτική ματιά στο ελληνικό περιβάλλον-τοπίο εμπνέεται από την αγιογραφία και προχωρά σε έργα ιδιαίτερα μοναδικά που αμέσως καταλαβαίνει κανένας την καταγωγή τους από την μακραίωνη βυζαντινή τέχνη.
Τα πορτραίτα είναι κατασκευασμένα με τα ίδια υλικά της αγιογραφίας (κρόκο αυγού και ορυκτά χρώματα) και όχι με υλικά της κοσμικής ζωγραφικής.
 Οι πολεογραφίες , οι βυζαντινοί οικισμοί , έχουν γίνει σήμα κατατεθέν του καλλιτέχνη, τόσο μοναδικά, παρατηρήστε τα, είναι ανθρωπόμορφα, τα κτίρια και οι εκκλησιές , σαν παλιές τοιχογραφίες".
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΜΜΑΝΟΥΛ ΜΑΡΑΓΚΑΚΗ
Όπως εξήγησε ο ίδιος ο δημιουργός, που ξενάγησε το κοινό, η έκθεση αποτελεί μια περιήγηση στην βυζαντινή τέχνη. Μια τέχνη «στρατευμένη» στην χριστιανική πίστη που αγνοεί επίτηδες ή παρακάμπτει τους φυσικούς νόμους, διότι ακριβώς, έχει σε προτεραιότητα τους ουράνιους τους υπερ-ανθρώπινους νόμους του Θεού.
Επεσήμανε πως στην εν λόγω έκθεση βλέπει κανείς πως η βυζαντινή τέχνη επιβίωσε στα έργα του Θεοτοκόπουλου (Ελ Γκρέκο) που ενώ είναι δυτικής-καθολικής αντίληψης, κατά βάθος παραμένουν βυζαντινά ως προς την δομή τους.
Ανέφερε πως οι βυζαντινές πολεογραφίες αποτελούν διάφορες εκδοχές της βυζαντινής αντίληψης για την πόλη. Οικισμοί με βυζαντινή απόχρωση που είναι οικείοι στο ελληνικό και στο ηπειρώτικο τοπίο.
Τέλος παρουσίασε  τα βασικά υλικά της αγιογραφίας – ωογραφίας.