Επτά μαθητές του Α΄ δημοτικού σχολείου Ηγουμενίτσας διακρίθηκαν στο διαγωνισμό "Αριστοτέλης 2016"

Το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, έλαβε μέρος, με μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, στον πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικών δημοτικού «Αριστοτέλης» 2016. Ο διαγωνισμός αυτός διοργανώθηκε σε δύο φάσεις από  το Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα φυσικής,  με την ευκαιρία της ανακήρυξης από την  UNECO του έτους
2016 ως  «ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΕΤΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ». Συγκεκριμένα, ο μαθητής της Στ΄ τάξης, Κάντας Φώτης κατέκτησε τρίτο βραβείο αριστείας, ενώ έξι μαθητές βραβεύτηκαν από την Πανελλήνια Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού με Εύφημον Μνεία.  Οι μαθητές αυτοί είναι: Κωστή Αγγελική (Ε΄ Τάξη), Λουτσάρης Μιχάλης (Ε΄ Τάξη), Παπάζογλου Απόστολος (Ε΄ Τάξη), Λιώνη Ειρήνη (ΣΤ΄ Τάξη), Βασιλείου Νικόλαος (ΣΤ΄ Τάξη), Τσάτσας Λεωνίδας (ΣΤ΄ Τάξη). Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά αυτά αλλά και στις οικογένειές τους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς, που διδάσκουν στα τμήματα της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου, Θεολόγου Στέφανο, Μπάζιου Γιαννούλα, Κωνσταντάκου Γεωργία και Μυριούνη Δωροθέα. Η απονομή των βραβείων θα πραγματοποιηθεί από το σχολείο  με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους (Σεπτέμβριος 2016). Όπως σημειώνει ο διευθυντής του σχολείου Γεώργιος Κύλλας, "η συμμετοχή των μαθητών στον  Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Αριστοτέλης» 2016, δεν στόχευε στην όποια συγκυριακή βαθμολογική κατάταξή τους, ούτε οι καλές επιδόσεις ήταν αυτοσκοπός. Η συμμετοχή τους στόχευε στην εξοικείωσή τους με ένα περιβάλλον άμιλλας, ευρύτερο του σχολείου τους, με συνθετικές ερωτήσεις αυξημένης κατά κανόνα δυσκολίας, οι οποίες περιείχαν απαραίτητα και ερωτήσεις πειραματισμού, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς πρακτικές της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Γι’ αυτό και δεν απαιτούνταν ειδική προετοιμασία των μαθητών για τον διαγωνισμό αυτό, αλλά ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης, με βάση τις υπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες, που αποκόμισαν οι μαθητές στο μάθημα  των Φυσικών επιστημών και τη δυνατότητά τους να τις χρησιμοποιούν κατάλληλα, ώστε να ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές δεν αντιμετωπίζουν πια τα φυσικά φαινόμενα τυχαία και αποκομμένα από την πραγματικότητα, αλλά καλούνται με μεθοδικό τρόπο να παρατηρήσουν και να καταγράψουν την εξέλιξή τους και να μάθουν να οργανώνουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να ερμηνεύουν σωστά τον κόσμο γύρω τους, χωρίς προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες".