Μικρά αμπέλια στη Θεσπρωτία, δίνουν ποιοτικά σταφύλια!

Στη Θεσπρωτία δεν υπάρχουν μεγάλες αμπελοκαλλιέργειες, ωστόσο υπάρχουν πολλά μικρά αμπέλια στα χωριά, που δίνουν ποιοτικά σταφύλια. Στις περισσότερες περιπτώσεις, Θεσπρωτοί έχουν φυρέψει στα χωράφια τους, από παλαιά, κλήματα και τα παρέλαβαν οι απόγονοί τους, ανανεώνοντάς τα.  Η φύτευση κατά κανόνα μικρών κλημάτων γίνεται σε σειρές, με
σκοπό μικρή παραγωγή για οικογενειακή
κατανάλωση σταφυλιών, τσίπουρο υκαι κρασιού. Έτσι, ανάλογα με το σκοπό,φυτεύονται και οι ποικιλίες. Η φύτευση του αμπελιού γίνεται τον Μάρτιο, όπου φυτεύονται τα κλήματα της προηγούμενης χρονιάς, που έχουν ριζοπιάσει. Το βάθος φύτευσής τους  πρέπει να είναι περίπου στα 30 εκατοστά και οι ρίζες τους ψαλιδίζονται πριν την φύτευσή τους. Πάνω από το έδαφος πρέπει να αφεθούν τουλάχιστον δύο μάτια, από τα οποία θα πετάξουν δύο νέα βλαστάρια (σε περίπτωση που το ένα μας σπάσει) και μόνο το ένα θα μεγαλώσει και θα στηριχθεί.
Η φύτευση του μικρού αμπελιού μου ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια περίπου. Προσπάθησα να μη μου δεσμεύσει πολύ ελεύθερο χώρο από το κτήμα μου για αυτό επέλεξα, βλέποντας και ρωτώντας, να το κάνω δίπατο για να έχω περισσότερη παραγωγή. Η φύτευση έγινε σε σειρές και ταυτόχρονα γύρω από τον φράχτη μου όπως θα δείτε στις φωτογραφίες. Σκοπός μου ήταν να καταφέρω σε λίγα χρόνια να παράγω γύρω στα 300 κιλά κρασί για δικιά μου κατανάλωση. Φυτεύτηκαν μερικά κλήματα ποικιλίας Cabernet Sauvignon και Syrah για παραγωγή κόκκινου κρασιού και μερικά σταφύλια γιά φαγητό.

Η φύτευση του αμπελιού γίνετε τον Μάρτιο μήνα όπου φυτεύονται τα κλήματα της προηγούμενης χρονιάς που έχουν ριζοπιάσει.
Στο εμπόριο πουλιούνται διαφορετικές έτοιμες ποικιλίες που ξεκινάνε από 1,50 euro το κλήμα. Το βάθος φύτευσής τους είναι περίπου 30 εκατοστά και οι ρίζες τους ψαλιδίζονται πριν την φύτευσή τους. Πάνω από το έδαφος πρέπει να αφήσουμε τουλάχιστον δύο μάτια από τα οποία θα πετάξουν δύο νέα βλαστάρια (σε περίπτωση που το ένα μας σπάσει) και θα αφήσουμε το ένα να μεγαλώσει όταν το στηρίξουμε. - See more at: http://www.ftiaxno.gr/2008/09/blog-post.html#sthash.39mvRat8.dpuf