Θα μου λείψουν οι παρελάσεις, έτσι για το γαμώτο!

Του Άγγελου Πυριόχου
Τέλος εποχής, τέλος παρέλασης. Θλίψη. Όχι για την παρέλαση. Για τη μνήμη. Εκείνων. Α! ρε παππού. Εμεινες ένα όνομα σε στήλη πεσόντων. Μέχρι κατάθεση στεφάνου σου έκανα. Μαθητής δημοτικού. Ωραία ήταν τότε. Στις παρελάσεις. Γραβάτα με λαστιχάκι. Λευκό πουκάμισο. Παραστάτης. Μετά, σημαιοφόρος. Πρόβες παρελάσεως. Εθνικοπατριωτικά σκετς. Αργία. Γαλακτομπούρεκο μετά την παρέλαση.
Σινεμά "Η απόβαση της Νορμανδίας". Εορταστικές εκπομπές στο ραδιόφωνο. "Η προδοσία" με τον Φυσσούν στην τηλεόραση. Διαγγέλματα. Ζήτω η 28η Οκτωβρίου! Ζήτω και πάλι ζήτω. 

Στην Αθήνα κάναμε ψηστήρι στριμωγμένοι στα πεζοδρόμια. Στρατιωτική παρέλαση στη Λάρισα. Ταλαιπωρία. Δεν τα πήγα καλά με τα όπλα, προτιμούσα τις μαθητικές από τις στρατιωτικές παρελάσεις. Οταν έμαθα πόσο κοστίζουν οι σχηματισμοί των πολεμικών αεροσκαφών, θεώρησα περιττές τις παρουσίες στρατού στις παρελάσεις. Εμεινα στις μαθητικές. Χθες έμεινα μαλάκας. Γύρισα από τη μαθητική παρέλαση του χωριού, κράτησα μια χάρτινη σημαιούλα, έτσι για το καλό. Στην τηλεόραση θλίψη. Αποχώρηση Παπούλια από την εξέδρα των επισήμων. Μπουκάλια, γιαούρτια και αβγά. "Εγώ δεν είμαι προδότης" είπε ο Πρόεδρος. Κι αν ήσουν, κ. Πρόεδρε, αυτοί που σε αποκαλούν μετά από χρόνια θα σε αποκαταστούσαν. Βελουχιώτης. Μπερδεύομαι γαμώτο. 
Αγανακτισμένος αλλά και "αγανακτισμένος". Κατοχή μέσα μου. Βομβαρδίζομαι. Αντικρουόμενες σκέψεις. Τι μου φταίει ο Μπεγλίτης; Ή μήπως φταίει; Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Θεσμός. Λύπη για την αποχώρησή του. Τελικώς κάνουμε τη δουλειά των καινούργιων. Του χρόνου ενδεχομένως δεν θα υπάρξουν παρελάσεις. Νέα αφεντικά νέες απαιτήσεις. Παππού, εσύ σκοτώθηκες νωρίς. Ξέρεις ποιο είναι το αστείο; Θα μου λείψουν. Οι παρελάσεις. έτσι. Για το γαμώτο.