"ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ;"

Όταν οι μετανάστες αισθάνονται ως πατρίδα τους τον τόπο που ζουν, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τους θεωρούμε ξένους.
Η φοιτήτρια Φιλοσοφικής Σ. Μπέσα, Αλβανικής καταγωγής, έστειλε μια επιστολή σε Αθηναϊκή εφημερίδα.

Και τι γράφει; Όταν πήγε στη Στοκχόλμη, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Εrasmus”, οι φοιτητές/τριες από άλλες χώρες, τη ρωτούσαν από πού είναι.
«Απαντούσα από την Ελλάδα. Έτσι νιώθω. Έχω ζήσει τέσσερα χρόνια της ζωής μου στην Αλβανία και δεκαεπτά στην Ελλάδα…
Τους εξηγούσα πως είμαι από την Ελλάδα, αλλά έχω γεννηθεί στην Αλβανία...
Στη Στοκχόλμη δεν ένιωθα αυτό το δίλεπτο χτυποκάρδι που νιώθω όταν με ρωτούν στην Ελλάδα, από πού είσαι...
Βλέπετε, από το Δημοτικό κατάλαβα ότι δεν είναι καλό να είσαι από την Αλβανία...
Επιστρέφοντας, στο αεροπλάνο καθόμουν δίπλα σε μια Ελληνίδα. Όταν άκουσε το όνομά μου, αμέσως με ρώτησε από πού είμαι.
Αν είχα την Ελληνική υπηκοότητα, θα της έλεγα ότι είμαι Ελληνίδα. Δεν την έχω...
Από την Αλβανία απάντησα. Και μετά αναρωτήθηκα: Από πού είμαι; Είμαι μετέωρη!".
Δεν έχει καμία σημασία, που οι άλλοι δεν επιτρέπουν στην Μπέσα να δημιουργήσει μια ακομπλεξάριστη ταυτότητα. Αυτό που προέχει είναι να κρατά μέσα της πάντα ζωντανό το γελαστό κορίτσι.